آغاز به‌ کار «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» از جوار مزار سردار دلها

شهردار کرمان و رئیس «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» از آغاز به کار «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان»، در جوار مرقد مطهر شهید حاج‌ قاسم سلیمانی، با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، شاعران حاضر در جشنواره و اصحاب رسانه و با نثار گل به مرقد مطهر شهدا، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید شعرباف در حاشیه این آیین که در گلزار شهدای کرمان و از جوار قبور مطهر شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، به حضور شاعران بزرگ داخلی و خارجی در این جشنواره اشاره و بیان کرد: آثار ۶۰۱ شاعر به‌ همراه بیش از ۲ هزار اثر به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی، با بیان اینکه اولین دوره جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان، در حال برگزاری است، افزود: از لحاظ تعداد، شعرهای فارسی و عربی به ترتیب، بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه بوده ؛ که بعد از بررسی آثار توسط داوران، ۲۰ شاعر به مرحله پایانی جشنواره راه یافته‌ اند.

شهردار کرمان از تجلیل شاعران برگزیده در مراسم اختتامیه در تاریخ ۱۴ تیرماه همزمان با روز قلم و در آستانه عید سعید غدیر خم در تالار فرهنگ و هنر کرمان، خبر داد و یادآور شد: فراخوان این جشنواره، سوم خرداد ماه سال گذشته منتشر شد و از آثار ارسال‌ شده، آثار ۱۴۷ شاعر به مرحله داوری راه یافت و در نهایت آثار ۲۰ شاعر برگزیده شد.

شعرباف، با اشاره به ارسال آثار شاعرانی از ۱۱ کشور دنیا به دبیرخانه جشنواره، تصریح کرد: علاوه بر شاعران ایرانی، شاعرانی از کشورهای لبنان، عراق، سوریه و افغانستان، در آیین اختتامیه این جشنواره حضور خواهند داشت.

آغاز به‌ کار «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» از جوار مزار سردار دلها

شهردار کرمان، پراکندگی شرکت‌کنندگان از سراسر کشور را خوب ارزیابی و ابراز کرد: مراسم اختتامیه جشنواره، با حضور شاعران شناخته‌ شدۀ ایران، داوران جشنواره و شاعران برگزیده برگزار می ‌‎شود.

وی در پاسخ به اهمیت برگزاری این جشنواره در کرمان، عنوان کرد: قصد داریم کرمان، در سطح جهانی دیده شود و حال‌ و هوای شهر کرمان، با فضای گردشگری و آیینی، همراه شود.

رئیس جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان، همچنین برگزاری نشست تخصصی شاعران، در عصرهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه در هتل «کاروانیکا» را از جمله برنامه‌ های پیش رو اعلام و خاطرنشان کرد: در شامگاه روزهای اول و دوم جشنواره، شب‌ های شعر «مردم‌ آباد» در دو مسجد شهر کرمان(مسجد امام حسین علیه‌السلام در خیابان مهدیه و مسجد امام حسین علیه‌ السلام در خیابان والفجر) برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است؛ آیین افتتاحیه «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان»، امروز دوشنبه در جوار مزار شهید حاج‌ قاسم سلیمانی با حضور شهردار کرمان و اصحاب رسانه و شاعران منتخب برگزار شد.

این جشنواره تا ۱۴ تیر در کرمان ادامه خواهد داشت و برای این رویداد شاعرانی از ۱۲ کشور دنیا اشعار خود را ارسال کردند و بیش از دو هزار اثر به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

عصر امروز نیز نشست تخصصی شاعران برگزار شد و همچنین از ساعت ۱۹:۳۰ شب شعر مردمی برپا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha