اعتبارات استانی‌کم، در مقابل تنش آبی زیاد در مازندران

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: برای جلوگیری از تنش آبی در استان مازندران نیاز به اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی داریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، بهزاد برارزاده در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته مصرف بهینه آب اظهار کرد: زیرساخت‌ تامین آب شرب استان مازندران برای بیش از ۴ میلیون نفر است که در ایام سفر به ۲۰ میلیون نفر خدمات می‌دهیم.

وی تصریح کرد: میزان عرضه و تقاضا آب در استان مازندران همخوانی ندارد و برای جذب اعتبارات نیاز به همراهی اصحاب رسانه داریم.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران خاطر نشان کرد: ۷۴۱ حلقه چاه بری تامین آب شرب استان در اختیار داریم، در شرق استان که نقاط بحرانی است، هزار و ۲۷۰ لیتر در ثانیه نیاز به تولید آب داریم که در این خطه از استان مشکلاتی برای تامین آب داریم.

وی میزان کمبود آبی در استان مازندران را در مرکز استان ۹۶۱ لیتر در ثانیه و در غرب استان مازندران ۱۶۳ هزار لیتر اعلام کرد و گفت: در غرب استان میزان تنش آبی بسیار بیشتر است.

برارزاده با اعلام اینکه میزان اعتبارات استانی کفاف هزینه‌های تامین اعتبار استان مازندران را نمی‌دهد،افزود: برای تامین آب در ۲۰ شهر استان و ۲۱۳ روستا تحت پوشش نیاز به اعتبارات ملی داریم و میزان نیاز اعتبارات ما برای فرار از بحران ۳۵۰ میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه به جای احداث چاه جدید، برنامه ریزی برای بهسازی چاه‌ها را در دستور کار خویش قرار دادیم، گفت: ۱۲۰ حلقه چاه در استان بهسازی می‌شود که انتظار داریم هزار و ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه به ظرفیت آبی استان اضافه شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با تکرار مجدد درباره میزان زیرساخت ضعیف استان با توجه به حجم بالای مصرف و تقاضا، گفت: اگر نیاز آبی استان به موقع تامین نشود مردم دچار مشکل می‌شوند.

وی با اشاره به ایجاد تصفیه در ۶ شهر استان، بیان کرد: به روزترین تصفیه خانه استان را در اختیار داریم که آماده انتقال این آب برای استفاده در صنایع هستیم، کیک لجن تولید شده فاضلاب آماده برای تولید کود بوده اما در استان مراجعه کننده‌ای نداشتیم و شرکت‌های از سایر استان‌ها برای استفاده از این قابلیت اعلام آمادگی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha