باهم افزایی دستگاه های اجرایی پویش ملی"غرق نشویم" در زنجان عملیاتی می شود

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در دستگاه های اجرایی که منجر به هم افزایی و توانمندی افراد در پاسخ گویی به حوادث خواهد بود پویش ملی"غرق نشویم" را در زنجان عملیاتی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
حکمت اله هاشمی باتوجه به فرارسیدن فصل تابستان و گرما اظهار کرد: متأسفانه شهروندان در حاشیه رود خانه و سدهای کشاورزی و کانال های آب بدون رعایت نکات ایمنی و عدم آشنایی به شنای ایمن اقدام به شنا می کنند و در بیشتر مواقع دچار غرق شدگی می شوند.

وی یادآوری کرد: برای کاهش خطرات ناشی از غرق شدگی پویش ملی "غرق نشویم " با هدف حساس سازی جامعه و دادن آگاهی به مردم برای جلوگیری از تلفات مالی وجانی با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در دستگاه های اجرایی که منجر به هم افزایی و توانمندی افراد در پاسخ گویی به حوادث خواهد بود را عملیاتی می کنیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهارداشت: در کاهش حوادث باید واقعیت ها را بیان کرده و تغییر رفتارها و باورها را در کار تولید محتوا لحاظ کرده و کلید واژه ها را تشریح و تبیین کنیم.

هاشمی بر آموزش تاکید کرد و گفت: از ظرفیت این مجموعه باید همه استفاده کنند و در خصوص کاهش غریق در سدهای کشاورزی استان زنجان با جهاد کشاورزی تفاهم نامه ای منعقد خواهیم کرد تا شاهد به صفر رسیدن حوادث در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: واژه هایی که باعث غرق شدن می شود باید توسط متخصصان تبیین شود، شناخت از سدهای استان زنجان بسیار مهم است که باید بازدیدی در این خصوص داشته باشیم.

این مسئول یادآوری کرد: باید فیزیولوژی و آناتومی آب را در خصوص شیرین یا شور بودن، شرایط باتلاقی و جریان آب را تشریح و بررسی کنیم سپس برای آن پروتکل فنی بنویسیم.

هاشمی گفت: کمیته ای بابت بررسی سدها تشکیل و اینکه کدام قسمت از سدها بیشترین غریق را دارد مشخص شود چرا که این بسیار مهم و کمک کننده است.

وی، خانه های هلال را کمک کننده در کاهش حوادث ناشی از غرق شدگی دانست و تصریح کرد: نشستی با روسای خانه های هلال برگزار شود و با توجه به اینکه آنها از استخرها و سدهایی را که در روستاها وجود دارد، شناخت دارند اهالی را نسبت به خطرات آن آگاه کنند.

این مسئول به تیم های سحر حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: این تیم در پیک شلوغی به مردم مسائل حمایت روانی را ارائه دهند تا حتی یک نفر غرق شده نیز نداشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه باید پویش غرق نشویم را با برنامه ریزی محقق کنیم و در پایان برنامه، نتایج این پویش را ارائه دهیم، افزود: آموزش کمک های اولیه را بسیار مهم بوده و امسال بر اساس دغدغه ای که مسئولان دارند باید آموزش در کنار پیام های شنا ممنوع، انجام شود.

وی متذکرشد: با اهتمام و همتی که وجود دارد تابستان سالجاری باید حتی یک نفرغریق در سطح استان زنجان نداشته باشیم.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha