در صورت اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم مابه التفاوت کشاورزان زنجانی پرداخت می شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: در صورت اصلاح قیمت مصوب خرید تضمینی گندم  از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مابه التفاوت آن به کشاورزان زنجانی پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ولی اله زمانی در جمع خبرنگاران از صدور مجوز خرید توافقی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲ با مصوبه کارگروه خرید تضمینی گندم در استان زنجان خبر داد.

وی افزود: با توجه به رشد تولید گندم در استان و ضرورت وجود مراکز خرید در منطقه نسبت به میزان حداکثر ۲۰ هزار تن مجوز خرید توافقی گندم داده خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه با درخواست های خرید توافقی خارج از استان موافقت نشده است، عنوان کرد: شرکت‌ها و مراکز دارای شرایط خرید توافقی با قیمت مصوب تضمینی و ثبت در سامانه سیفا ۲ خرید توافقی گندم را انجام خواهند داد.

زمانی با بیان اینکه در صورت اصلاح قیمت مصوب از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مابه التفاوت آن به کشاورزان پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: شرکت‌ها و مراکز خرید توافقی، مطالبات گندمکاران را در بازه زمانی ۵ روزه پرداخت خواهند کرد.

وی یادآوری کرد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزارتومان تعیین شده است.

این مسئول اظهار کرد: همچنین در جلسه سوم کارگروه خرید تضمینی گندم استان مصوب شد، مراکز خرید روستای مصرآباد دهستان شیوانات خدابنده و روستای پری دهستان اوریاد ماهنشان، به عنوان مراکز خرید تضمینی گندم به صورت موقت فعال گردد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha