سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسکو

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در برنامه‌های هفته فرهنگی ایران و روسیه به مسکو سفر می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت(طبنا)محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوشنبه(۱۲ تیرماه) برای حضور در برنامه‌های هفته فرهنگی ایران و روسیه به مسکو سفر می‌کند.

وزیر فرهنگ در این سفر ۴ روزه در برنامه‌های مختلفی که به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی ایران و روسیه تدارک دیده شده حضور می‌یابد و با تعدادی از چهره‌های فرهنگی دو کشور، دانشگاهیان و مسئولان حوزه فرهنگ روسیه دیدار خواهد داشت.

دیدار با ایران‌شناسان و اسلام‌شناسان برجسته روسیه در انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه نخستین برنامه‌ فرهنگی است که اسماعیلی صبح روز سه‌شنبه -۱۳ تیر- در آن حضور می‌کند.

پس از این نشست، نمایشگاه هنرهای ایرانی با حضور وزرای فرهنگ ایران و روسیه در مجموعه ودنخا گشایش می‌یابد.

عصر سه‌شنبه نیز وزرای فرهنگ دو کشور در جلسه‌ای رسمی درباره برنامه‌های هفته فرهنگی گفت‌وگو خواهند کرد و پس از آن در کنفرانس خبری افتتاحیه این رویداد حضور می‌یابند.

افتتاحیه هفته فرهنگی ایران و روسیه نیز شامگاه روز سه‌شنبه با حضور وزرای فرهنگ دو کشور برگزار می‌شود.

اسماعیلی روز چهارشنبه پس از گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی روسیه، در جلسه‌ای با مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور این کشور شرکت می‌ کند.

دیدار با رئیس دانشگاه علوم انسانی روسیه و سخنرانی در جمع شورای علمی دانشگاه روسیه در دانشگاه علوم انسانی این کشور با حضور مشاور علمی رئیس‌جمهور و معاونان وزارت امور خارجه و وزارت علوم نیز از دیگر برنامه‌های سومین روز حضور اسماعیلی در روسیه است.

وزیر فرهنگ عصر چهارشنبه نیز در شورای فرهنگی و رسانه‌ای سفارت ایران که با حضور رؤسای نهادهای فرهنگی ایرانی فعال در روسیه برگزار می‌شود، سخنرانی می‌کند.

برنامه‌های چهارمین روز حضور اسماعیلی و هیئت همراه در روسیه –پنجشنبه ۱۵ تیر- با دیدار وزیر فرهنگ و استاندار پترزبورگ آغاز می‌شود.

اسماعیلی پس از این دیدار رسمی، همراه با ایران‌شناسان و اسلام‌شناسان در انستیتو نسخ خطی آکادمی علوم روسیه از گنجینه فاخر نسخ خطی و آثار هنری ایرانی ثبت شده در یونسکو بازدید می‌کند.

حضور در موزه آرمیتاژ، بازدید از بخش ایران موزه و و دیدار با رئیس این موزه نیز از دیگر برنامه‌های روز پایانی سفر وزیر فرهنگ به روسیه است.

برنامه پایانی وزیر فرهنگ و هیئت همراه در سفر به روسیه نیز حضور در کنسرت ارکستر ملی ایران است که در سالن کاپلا برگزار خواهد شد.

منبع:سلام نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha