توزیع بیش از ۳۷ هزارتن کالای اساسی در استان زنجان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۳۷ هزار و ۳۹۹ تن آرد، شکر و برنج در سطح استان زنجان جهت مصرف خانوارها، واحدهای خبازی و صنف و صنعت تامین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ولی اله زمانی، با اشارهبه جزئیات این خبر اظهار کرد: ۳۶ هزار و ۲۰۷ تن آرد به واحدهای خبازی، صنف و صنعت و آرد خام روستایی در سطح استان زنجان در سه ماهه نخست سالجاری توزیع شده است.

وی با بیان اینکه آردهای توزیعی در قالب کیسه‌های ۴۰ کیلویی می باشد، اظهار کرد: آرد نوع یک، نوع دو، نوع شش، صنف و صنعت و آرد خام روستایی از طریق کارخانجات آردسازی سطح استان تامین و به دست نانوایان و همشهریان زنجانی رسیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه ۴۰۷ تن آرد خام روستایی در سه ماهه اول ساجاری توزیع شده است،بیان کرد: برای بیش از ۸۰ روستای فاقد نانوایی با جمعیت حدود ۱۱ هزار نفر در سطح استان زنجان، آرد خام روستایی تامین و توزیع انجام شده است.

زمانی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار ۸۰۰ تن آرد برای مصرف صنف و صنعت تخصیص داده شده است، عنوان کرد: گندم برای مصرف صنف و صنعت با قیمت ۱۲ هزار تومان و گندم واحدهای خبازی با قیمت های ۶۶۵ و ۹۰۰ تومان و برای تولید آرد مورد نیاز به کارخانجات آردسازی تحویل داده می شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع آرد نانوایی ها از طریق سامانه یکپارچه مدیریت آرد انجام می شود، ادامه داد: این سامانه با هدف نظارت بر توزیع و جلوگیری از خروج آرد از شبکه در دو بخش انجام می شود، یک بخش نظارت حمل آرد از کارخانه تا نانوایی و بخش دوم سامانه فروش بدون نظارت بر حمل آرد صورت می گیرد.

این مسئول  همچنین در ادامه با اشاره به توزیع و تامین یک هزار و ۱۹۲ تن برنج و شکر در راستای تنظیم بازار استان در سه ماه اول سال جاری، افزود: ۷۴۳ تن برنج از انواع تایلندی هومالی و هندی "۱۱۲۱" و  ۴۴۹ تن شکر سفید برای مصرف خانوارها، صنف و صنعت از محل ذخایر راهبردی، متناسب با موجودی انبارها و با قیمت درب انبار به منظور عرضه در سطح استان زنجان توزیع شد.

زمانی با اشاره به اینکه قیمت های اعلامی درب انبار است، خاطر نشان کرد: برنج تایلندی هومالی در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی با قیمت هر کیلوگرم ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج هندی "۱۱۲۱" با قیمت هر کیلوگرم ۳۳ هزارتومان برای بسته بندی و توزیع به مصرف‌کنندگان در سطح استان زنجان عرضه شده است.

وی ادامه داد: شکر سفید نیز در بسته‌بندی‌های مختلف و با احتساب ۱درصد مالیات بر ارزش افزوده با قیمت  های ۱۸ هزارتومان برای هر کیلوگرم در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha