مدیران مردمی باید حکمرانانی خودساخته باشند

حکمرانی اسلامی باید باعث رشد و تقویت مدیران مردمی در نظام اسلامی شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گرگان؛ شامگاه گذشته همایش حکمرانی استانی؛ چالشها و الزامات با حضور دبیر شورای انقلاب فرهنگی ، استاندار گلستان و مدیران کل استان در محل استانداری برگزار شد.

دراین نشست که با حضور مدیران کل دستگاههای اجرایی استان برگزار شد حجت الاسلام دکتر خسروپناه دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور گفت:کارگروه استان گلستان تاکنون ۱۸ جلسه و ۲ کارگاه تخصصی برگزار کرده وباتوجه به اقدامات انجام شده و نگاه مصداقی استاندار آینده ای روشن و درخشان در این امر می بینیم.

وی ادامه داد: حکمرانی با حکومت داری مترادف نبوده بلکه حکمرانی یک فرایند است که از سیاست گذاری شروع شده و تا تصدی گری ادامه دارد.

خسروپناه اظهار کرد: مبانی حکمرانی اسلامی خدامحوری و انسان برای خدا است دنیای برای اخرت که مقابل نظریه های غربی و سکولار است.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشورتصریح کرد: اولین و کلیدی ترین اصل حکمرانی اسلامی خودسازی حاکمان است اگر حکمرانی دارای خودسازی نباشد صلاحیت مسئولیت نداشته باشد به سرعت قبول کرده ولی اگر خودسازی داشته باشد برعکس اگر ضعفی داشته باشد به دنبال رفع ان خواهد رفت.

وی افزود: خودسازی الویت بر شایسته سالاری دارد و مدیرانی شایسته هستند که اصل خودسازی را داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: فرد خودساخته مسئولیت پذیربوده و انسان خودساخته نوع دوست و دارای محبت بسیار است.

وی با اشاره به نامه امیر المومنین(ع) به مالک اشتر تصریح کرد: تقوا سرمنزل اول حکمرانی اسلامی و خودسازی است و نمونه بارز آن سپهبد شهید حاج قاسم عزیز است.

خسروپناه در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: ما در شورای انقلاب فرهنگی برای هر استان براساس نیازها و ضرورت های احصا شده برش هایی به نام نقشه مهندسی فرهنگی ابلاغ کرده ایم.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور افزود: استان گلستان بعنوان یکی از مناطق مهم و با ارزش در بحث امنیت غذایی است که با نگاه حکمرانی اسلامی و نقشه مهندسی ویژه به آن نگاه شده است.

وی ادامه داد: بیشترین مشکل ما در دانشگاه و فارغ التحصیلان ما عدم نیاز سنجی و ارتباط رشته های تدریسی و مناطق است که باید اصلاح شود.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه نگاه حاکمان در حکمرانی اسلامی باید براساس تسهیلگری، تمرکز زدایی و تعاون ومشارکت باید باشد، گفت: با تسهیلگری در امور میزان رضایت خدمت به جامعه بیشتر خواهد شد ویکی از مهمترین راه های تسهیلگری دولت الکترونیک است.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور اظهار داشت: شبکه سازی و کارتیمی در کنار روحیه جهادی و رعایت اصل تعاون ومشارکت منجربه رفع دغدغه ها و نیاز های مردم توسط حلقه های میانی شده که بهترین نقطه حکمرانی حاکمان است.

وی در پایان نیز بااشاره به اقدامات شایسته و مفید استاندار گلستان در امر تبدیل سیاسیت های نقشه راه فرهنگی استان به پروزه های اجرایی وی را یکی از حاکمان موفق حکمرانی اسلامی برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha