برداشت بیش از ۸ هزار تن زردآلو در جنوب کرمان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، گفت: سطح زیر کشت زرد آلو در منطقه جنوب کرمان بیش از هزار و ۲۴۸ هکتار بوده و پیش بینی می شود؛ حدود ۸ هزار و ۱۱۴ تن محصول زرد آلو از باغات مناطق سردسیر جنوب کرمان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر صادق حسین زاده مدیر باغبانی گفت: جنوب کرمان یکی از مناطق منحصر به فرد ایران است؛ که دارای ۸۶ هزار هکتار سطح زیر کشت انواع محصولات سردسیری، گرمسیری و محصولات گلخانه ای می باشد، که حدود ۸ هزار هکتار از آن به تولید محصولات سردسیری هسته دار و دانه دار مانند: سیب، گلابی، به، زردآلو، گیلاس، شلیل، آلو ، هلو، گردو، آلبالو و سایر درختان سردسیری اختصاص دارد.

وی افزود: بیشترین سطح زیر کشت درختان زردآلو با سطح هزار و ۲۱۸ هکتار به شهرستان جیرفت اختصاص دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی جنوب کرمان؛ تصریح کرد: سطح زیر کشت زرد آلو در منطقه جنوب کرمان بیش از هزار و ۲۴۸ هکتار می باشد؛ که از این سطح پیش بینی می شود؛ حدود ۸۸ هزار و ۱۱۴ تن محصول زردآلو از باغات مناطق سردسیر جنوب کرمان برداشت شود.

حسین زاده اظهار داشت: محصول تولیدی و برداشت شده زردآلو جنوب کرمان در بازارهای استان کرمان و سایر استان های همجوار به فروش می رسد.

وی خاطر نشان کرد: باغداران محترم در هنگام کاشت نهال زردآلو قبل از هر چیز باید به شرایط اقلیمی و منطقه آب و هوایی خود دقت کنید؛ که نیاز سرمایی زردآلو برای گلدهی تامین شود و رقم نهالی که انتخاب می‌کنید، با شرایط محیطی منطقه سازگار باشد و حتما از نهال های سالم و شناسه داری که از مراکز فروش نهال مجوز دار خریداری شده اند، استفاده کنید.

جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha