اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شهرستان زنجان بالای ۵۰ درصد رشد یافت

فرماندار زنجان گفت: مجموع اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای شهرستان زنجان در سال ۱۴۰۲، در مقایسه با سال ۱۴۰۱، با بیش از ۵۰ درصد رشد همراه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، پرویز خالقی روز سه شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان زنجان اعلام کرد: مجموع اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای شهرستان زنجان در سال ۱۴۰۱ برای ۱۰۹ پروژه بیش از ۳۱۹۰ میلیارد بوده که این رقم در ابتدای سال ۱۴۰۲ به بیش از ۴۸۲۹ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این اعتبار نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است، افزود:  این اعتبار تخصیصی در سال جاری، تکمیل و اجرای ۱۱۸ طرح و پروژه مختلف را پوشش خواهد داد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه اعتبار ۲۰ فصل از بودجه بندی تملک دارائی های سرمایه ای شهرستان زنجان در سال ۱۴۰۲، نسبت به سال پیشین با افزایش همراه بوده است، بیان کرد: اعتبار ابلاغ شده ویژه سال ۱۴۰۲ قرار است طرح ها و پروژه های ۲۹ اداره و دستگاه اجرایی شهرستان را محقق نماید.

خالقی اظهار داشت: سهم شهرستان زنجان از محل اعتبارات تملک دارائی های استانی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۰۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات ۳ درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ۱ بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ۲ بیش از ۴۱۵ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ۰/۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز بیش از ۱۲۶ میلیارد ریال می باشد.

وی از جمله مهمترین رویکردهای بودجه بندی سالجاری را اولویت دادن به نیازهای ضروری و حساسیت های احصاء شده دانسته و افزود: رشد اعتبارات مربوط به فصولی نظیر آموزش و یا رفع مسائل آبرسانی به روستاها نیز در سایه سار این نگاه انجام یافته است.

رئیس کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان زنجان همچنین خاطر نشان کرد: فصل پژوهش های توسعه ای در حوزه مباحث مربوط به دانش بنیان، برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ به فصول بودجه بندی اضافه گردیده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha