استان کرمان جزء ۶ استان برتر کشور در زمینه ایجاد اشتغال

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، گفت: استان کرمان از نظر خالص ایجاد اشتغال، بین ۶ استان برتر کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا وحیدی در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان با اشاره به وضعیت بازار کار استان در سال ۱۴۰۱ افزود: جمعیت فعال استان بیش از ۹۶۵ هزار نفر است و روند بیکاری از ۱۱.۲ سال گذشته به ۸.۶ در سالجاری رسیده است.

وی با بیان این مطلب که برای ایجاد اشتغال تمام دستگاه‌ ها باید اهتمام ویژه‌ ای داشته باشند، اظهار داشت: استان کرمان از نظر خالص ایجاد اشتغال، بین ۶ استان برتر کشور قرار دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته ۶۱ درصد فرصت‌ های شغلی مرتبط با مردان و ۳۹ درصد مربوط به خانم‌ ها بوده است، تصریح کرد: امسال در خصوص ایجاد فرصت‌ های شغلی باید به اشتغال خانم‌ ها توجه بیشتری شود؛ از طرف دیگر حدود ۸۸ درصد مشاغل استان مربوط به افراد دیپلم و زیر دیپلم بوده است.

دکتر محمدرضا وحیدی جایگاه استان کرمان را بین ۶ استان برتر کشور از لحاظ خالص اشتغال ایجاد شده در سال ۱۴۰۱ اعلام نمود و افزود در بهار امسال شاهد کاهش ۰/۷ درصدی نرخ بیکاری و همچنین افزایش۰/۱ درصدی نرخ مشارکت استان نسبت به فصل گذشته بوده ایم و ۸۷ درصد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان مربوط به مناطق شهری و ۱۷ درصد در مناطق روستایی بوده است.

وی: خاطر نشان کرد اطلاعات افراد دریافت کننده خدمات اشتغال در سال ۱۴۰۱ حاکی از آن است, که درمجموع فرصت شغلی ثبت شده استان ۶۱ درصد از خدمات اشتغال را مردان و تنها ۳۹ درصد از خدمات اشتغال را بانوان دریافت کرده‌ اند؛ که بیانگر لزوم توجه به اشتغال پایدار زنان و استفاده از ظرفیت بانوان در توسعه استان است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان؛ همچنین ابراز داشت: از نظر مدرک تحصیلی افراد با مدرک دکترا تنها ۰,۶ درصداز مجموع فرصت‌ های شغلی ثبت شده ایجادی استان در سال ۱۴۰۱ را دریافت کرده‌ اند.

دکتر وحیدی بیان کرد: این آمار در مورد افراد با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد ۲.۲ و کارشناسی ۱۰ درصد بوده است به طور کلی آمار اشتغال در بین دانش آموختگان دانشگاهی بسیار پایین بوده و نیازمند توجه بیشتر است.

وی ابراز داشت: مطابق آمار بیشترین اشتغال ثبت شده در استان در حوزه خدمات به میزان ۴۶ درصد بوده است؛ در حالی که سهم دو بخش دیگر اقتصادی یعنی بخش صنعت و معدن ۳۰ درصد و بخش کشاورزی ۲۴ درصد بوده که با توجه به ظرفیت استان در این دو حوزه نیازمند توجه بیشتر و هدف گذاری موثر در سال جدید می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha