شرایط جسمانی دانش آموزان کرمانی بسیار اسفبار است

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: شرایط جسمانی دانش آموزان این استان در سنین پایه بسیار اسفبار است؛ که این باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ میثم پاریزی در نشست مجمع انتخاباتی هیئت آمادگی جسمانی استان کرمان گفت: با وجود تمامی فعالیت‌ ها و جذابیت‌ های ورزش، باید در کنار پرورش بُعد جسمانی افراد که بسیار مهم است و جامعه ما از کم‌ تحرکی رنج می‌ دهد، ابعاد فرهنگی ورزش را نیز پیگیری کنیم.

وی افزود: همه به واسطه حضور شهید سلیمانی، حساب ویژه‌ ای روی کرمان باز می‌ کنند؛ لذا باید بخش فرهنگی و ورزشی با هم در مسیر پیشرفت حرکت کند و در مسیر طی شده با خلاقیت، نوآوری و شکوفایی راه شهدا را ادامه دهیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه انتظار می‌ رود، هیئت آمادگی جسمانی نظارت بر باشگاه‌ ها و مربیان ورزشی خود را به صورت جدی پیگیری کند، تصریح کرد: حساسیت‌ هایی بر این حوزه در گذشته وجود داشته، اما با نگاه به شرایط و دغدغه‌ ها در حوزه‌ های عرفی، قانونی و شرعی باید نظارت‌ ها بیشتر شود.
پاریزی تصریح کرد: در شان یک مربی ورزشی و باشگاه نیست که تصاویری در فضای مجازی منتشر کند؛ تا اعتبار ورزش استان را زیر سئوال ببرد؛ آن هم در زمینه ورزشی که با ۱۰ درصد جمعیت استان به صورت مستقیم ارتباط دارد و ۳۰۰ هزار نفر از مراکز ورزشی ما خدمات می‌گیرند.
پاریزی اظهار داشت: در چهار ماه ابتدایی امسال، ۴۵ مجوز تاسیس جدید باشگاه فقط در شهر کرمان داشتیم؛ که سرمایه گذاری حدود یکهزار میلیارد ریالی را نشان می‌ دهد؛ سرمایه گذاری که دولت در آن نقشی نداشته، اما تسهیل کننده بوده و مجوزها را صادر کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه تسهیلات و نظارت باید با جدیت در دستور کار باشد، بیان کرد: انتظار داریم هیئت آمادگی جسمانی به عنوان نمایندگان ما در این رشته با جمعیت قابل توجه، اهتمام ویژه‌ ای داشته باشد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ورزشکاری که با پول و منابع ملی در میادین قهرمان می‌ شود، افتخاری برای ورزش استان و کشور دارد، عنوان داشت: اگر قرار باشد این فرد به پرچم کشور بی احترامی کند، این اجازه را نمی‌ دهیم؛ چه کسی و کدام کشور چنینی اجازه‌ای را می‌ دهد، این مسئله باید در هیئت‌ هایی که بحث قهرمانی را دارند، دنبال شود.
پاریزی با بیان اینکه مسایل فرهنگی را باید طی یک ماه جمع کنیم، تصریح کرد: نمی‌ توانیم بر عملکرد و رفتاری صحه بگذاریم که قرار باشد اعتبار بخش حاکمیتی را پایین بیاورد.
وی همچنین با اشاره به صدور مجوزهای هیئت همگانی و رشته آمادگی جسمانی افزود: تعداد بانوان در رشته آمادگی جسمانی نسبت به دیگر رشته‌ها بیشتر است؛ لذا انتظار داریم این موضوع در این هیئت بیشتر پیگیری شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان؛ با بیان اینکه صحبت‌ های من تهدید نیست و از باب دلسوزی است، تاکید کرد: به عنوان خدمتگزار ورزش استان که نقش نظارتی و صیانتی دارد، انتظار داریم در این حوزه جدیت وجود داشته باشد و نشستی برای نظارت بر باشگاه‌ ها بگذارید تا متناسب با شرایط هر منطقه کار را در بخش نظارتی پیش ببرید.
پاریزی با اشاره به اینکه در هیئت‌های شهرستانی سرپرست نخواهیم داشت و احکام با معرفی ادارات شهرستانی ورزش و جوانان صادر می‌ شود، خاطرنشان کرد: مجامع سالیانه مکانی برای ارزیابی فنی و مالی هیئت‌ هاست و باید آن را براساس تکلیف قانونی برگزار کنیم.
اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha