خرید بیش از ۷۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان کرمان

مدیر کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: امسال بیش از ۷۰ هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده است و بیشترین میزان در شهرستان ارزوئیه است و رتبه دوم و سوم هم به شهرستان‌ های بردسیر و بافت اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ داوود بیگلری با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت گندم رفته است و تولید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم را در سطح استان شاهد هستیم، گفت: علیرغم اینکه نیمی از سطح کشت گندم تاکنون برداشت شده؛ اما خوشبختانه میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان بیش از کل خرید سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: آمار خرید سال گذشته ۵۸ هزار تن بوده، که هم اکنون بیش از ۶۰ هزار تن خریداری شده است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمان؛ با بیان اینکه پیش بینی می‌ شود؛ امسال بیش از ۷۰ هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود، بیان کرد: خرید این محصول به صورت تضمینی و توافقی انجام می‌ شود و بیشترین میزان در شهرستان ارزوئیه است و رتبه دوم و سوم هم به شهرستان‌ های بردسیر و بافت اختصاص دارد.

بیگلری خاطرنشان کرد: ارقام عمده نان کشت شده گندم در سطح استان کرمان شامل روشن؛ بک کراس روشن؛ میهن؛ ارگ سیروان؛ خلیل؛ چمران و رقم گندم دوروم(برای مصرف محصولات ماکارونی) شبرنگ هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha