۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان کرمان

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان، گفت: دامپزشکی کرمان بر بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی شده نظارت کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمود زین الدینی، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری های گوشتی سطح شهرستان با نظارت بهداشتی دامپزشکی صورت گرفته است.

وی اشاره کرد: برای تامین امنیت و سلامت گوشت مرغ تولیدی، تمامی مراحل پرورش طیور گوشتی از حمل و نقل بهداشتی، واکسیناسیون، نگهداری، کشتار و بسته بندی گوشت مرغ‌های تولیدی با نظارت شبکه دامپزشکی انجام می‌ شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان افزود: در این مدت این میزان جوجه ریزی منجر به تولید و استحصال بیش از ۴ هزار تن گوشت مرغ با نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان شده است.

زین الدینی، تصریح کرد: مرغداران عزیز بایستی توصیه‌ های دامپزشکی را که بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی است، را رعایت نموده که در صورت مواجهه با بیماری‌های واگیر و یا بیماری‌ های با تلفات بالا در سطح مرغداری و برای جلوگیری از شیوع این گونه بیماری‌ ها مراتب را به شبکه دامپزشکی جهت بررسی و رسیدگی اطلاع دهند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از دو میلیون و ۲۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی زنده روانه کشتارگاه شده است، تصریح کرد: تامین گوشت بهداشتی و سالم و عاری از هر گونه آلودگی اولیه و ثانویه و حفظ بهداشت عمومی جامعه از وظایف دامپزشکی در این حوزه می‌ باشد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان در پایان با اشاره به گرم بودن هوا و احتمال افزایش بار میکروبی و فساد سریع گوشت، از مردم خواست کرد: بعد از خرید فرآورده های خام دامی تازه از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی بلافاصله و بدون فوت وقت آن را به منزل منتقل و در شرایط مناسب قرار دهند و حداکثر مدت نگهداری گوشت مرغ تازه در دمای یخچال در بهترین حالت حداکثر ۳ روز از زمان تولید در کشتارگاه است.

اداره کل دامپزشکی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha