نقش بی بدیل خبرنگاران در اثربخشی رویدادها/ تشریح فعالیت های آموزش و پرورش استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست صمیمی با خبرنگاران که در آستانه ۱۷ مرداد و روز خبرنگار برگزار شد، گفت: خبرنگاران در میزان اثربخشی رویدادها نقشی بی بدیل دارند و اطلاع رسانی شفاف و سریع رسالت اصلی خبرنگاران است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی در دیدار با اصحاب رسانه و خبرنگاران، گفت: در دوره ای زندگی می کنیم که بلافاصله پس از هر رویداد خبر آن منتشر می شود، انتقال سریع و صریح اطلاعات در تاثیرگذاری آن خبر نقش برجسته ای دارد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی شفاف و بدون کم و کاست مطلوب نظر ماست، افزود: انعکاس حتی ضعف ها و کاستی ها به ارتقای وضعیت دستگاه ها کمک می کند، پاسخگویی وظیفه ماست که امیدواریم با یاری همه صاحب نظران و اهالی رسانه بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: اصلی ترین کار این روزهای آموزش و پرورش استان اجرای مطلوب پروژه مهر و برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس است، که مهمترین کار در این راستا ساماندهی نیروی انسانی است.

بازنشسته شدن ۳ هزار و ۶۰۰ معلم در استان کرمان

رضایی اضافه کرد: امسال ۳ هزار و ۶۰۰ معلم در استان بازنشسته می شوند، که بخشی از کمبود نیروی انسانی با استمرار خدمت برخی از بازنشستگان جبران می شود.

وی بیان داشت: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ نتایج اولیه نقل و انتقالات فرهنگیان اعلام می شود، فرآیند صدور ابلاغ از ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ شروع شده و معلمانی که برای اول مهر ابلاغ نداشته باشند، حقوق دریافت نمی کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، تصریح کرد: دوره های ضمن خدمت برای توانمندسازی معلمان در حال انجام است و برای همکاران غیردولتی هم طرحی در حال انجام است.

رضایی توضیح داد: به این شکل که طی سه سال ۳۶۰ ساعت آموزش باید ببینند، برگزار کننده این طرح دانشگاه فرهنگیان و مدرسان، دکتر معلمان آموزش و پرورش هستند.

کرمان، رتبه برتر کشوری توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش

وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش صورت گرفته و بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان استان در هنرستان ها تحصیل می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، اذعان داشت: در کشور رتبه اول درصد توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش را داریم و بیش از ۳۰ میلیارد تومان از اول تابستان امسال تجهیزات برای هنرستان ها خریداری شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد رشد در زمینه توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی استان را داشته ایم، در سال تحصیلی جاری ۲۱۰ هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی درون مدرسه ای شرکت کرده اند.

وی یادآور شد: تیم کشتی دانش آموزی در سال گذشته سه مدال طلا داشته است و در سی و نهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر متوسطه اول سراسر کشور که به میزبانی اموزش و پرورش استان برگزار شد، با اختلاف ۲ امتیاز تیم کرمان چهارم شد و ۵ دانش آموز روی سکوی دریافت مدال رفتند.

توانمند سازی آموزگاران ابتدایی در استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار داشت: توانمندسازی آموزگاران ابتدایی انجام شده، در حوزه عفاف و حجاب اقدامات خوبی صورت گرفته، طراحی دفترچه هایی با تصویر شهید سلیمانی و تولید محتوای آموزشی برای کودکان زیر ۳ سال در دستور کار است.

انجام طرح شهید عجمیان در مدارس استان کرمان

رضایی ابراز داشت: سنجش سلامت جسمانی دانش آموزان انجام شده و پیش بینی می شود؛ ۶۸ هزار نوآموز کلاس اولی برای سال تحصیلی آینده ثبت نام کنند.

وی یادآور شد: بهره برداری از ۱۰۰۰ کلاس درس تا اول مهر ۱۴۰۲ همچنین آسفالت حیاط برخی از مدارس و ساخت ۱۲ مجتمع بزرگ آموزشی تا پایان سال جاری در دستور کار است، همچنین بیش از ۱۱۰ مدرسه در قالب ۶۶۰ کلاس درس در طرح شهید عجمیان رنگ آمیزی و تعمیر و تجهیزات آموزشی زیادی به مدارس ارسال شده است.

کرمان، رتبه اول اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، ابراز داشت: رتبه اول درصد اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور را در کشور داریم.

جذب بیش از ۴ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل

رضایی بیان کرد: بیش از ۴ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل جذب شده اند، به پرونده اعتراض طرح رتبه بندی برای بیش از ۹۹.۵ درصد از معلمان معترض رسیدگی شده است، بیش از ۴۲۰ هزار دانش آموز استان در مسابقات قرآن، نماز و عترت شرکت کرده اند و رتبه اول جشنواره جوان خوارزمی را داشته ایم.

وی؛ همچنین از جذب ۷۰۰ آموزگار ابتدایی و ۷۰۰ دبیر متوسطه خبر داد و افزود: ۴۰ درصد نمره، در بخش علمی و ۶۰ درصد از مصاحبه و گزینش است و سپس استخدام نیروی پرورشی و نیروی بخش خدمات در دستور کار قرار می گیرد.

شایان ذکر است؛ نشست صمیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با خبرنگاران و اهالی رسانه در آستانه ۱۷ مرداد و روز خبرنگار در سالن شهید مهدوی آموزش و پرورش مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha