اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در رفسنجان

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با اشاره به فراوانی محصول پسته امسال گفت: طرح پیشگیری از سرقت پسته در رفسنجان اجرایی می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین رمضانی‌ زاده در شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان رفسنجان با موضوع سرقت پسته با اشاره به فراوانی محصول پسته طی امسال نسبت به سال‌ های قبل، گفت: بدین منظور احتمال افزایش سرقت پسته وجود دارد و از این رو اصلی‌ ترین حوزه‌ ای که طرح پیشگیری از سرقت پسته باید در آن اجرایی شود، شهرستان رفسنجان است.

وی افزود: با هدف اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته باید ضمن پلمب مراکز فاقد مجوز خرید و فروش این محصول، اقدام مقتضی در زمینه کنترل و برخورد با تبلیغات خرید و فروش پسته در فضای مجازی نیز انجام شود.

رئیس دادگستری رفسنجان طرح قرق باغات پسته و کنترل‌ های ضابطه‌ مند، مسدود کردن راه‌ های فرعی، نگهداری سارقان و معتادان متجاهر تا پایان فصل برداشت پسته در زندان، تشدید کنترل باغات و محل نگهداری پسته و مراقبت نسبت به استفاده از اتباع فاقد مجوز در فصل برداشت پسته و… را از موارد پیش بینی شده در طرح پیشگیری از سرقت پسته در این شهرستان برشمرد.

رمضانی زاده اضافه کرد: همراه داشتن کارت شناسایی برای نگهبانان و داشتن گواهی عدم سوءپیشینیه برای آنان ضروری است و این موضوع باید از سوی دهیاری‌ ها کنترل شود.

علیرضا محمدی، دادستان رفسنجان نیز گفت: سارقان پسته، پس از دستگیری تا پایان فصل برداشت پسته در بازداشت نگه داشته می‌ شوند.

وی با اشاره به تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم سرقت پسته در رفسنجان، خاطرنشان کرد: در صورتی که سارق از اتباع بیگانه باشد، کارت او باطل خواهد شد.

دادگستری کل استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha