آغاز به کار شعبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در غرب آفریقا از شهریور

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در شهریور ماه ۱۴۰۲ فعالیت نخستین شعبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در غرب آفریقا با محوریت آموزش رشته پرستاری و مامایی شروع می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا) دکتر مهدی مقتدایی در همایش بین المللی سازی مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت به تشریح برنامه‌های بین المللی‌سازی دانشگاه پرداخت و گفت: هم اکنون ۸۸ سازمان در جهان در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند که از مهمترین آنها می‌توان به سازمان جهانی بهداشت، مجمع‌ سازمان ملل برای ریشه کنی ایدز و ابولا و اجلاس‌های (جی ۷ و جی ۲۰) اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایران برای بین‌المللی‌سازی عنوان کرد: ما نیز باید از نمایندگان خود در سازمان‌های بین المللی حوزه سلامت به بهترین نحو استفاده کنیم، براین اساس جذب دانشجوی خارجی و ارتباط با افراد این نهادها از جمله اقدامات دانشگاه است.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: یکی از اقدامات دانشگاه برای بین‌المللی‌سازی، بحث ایجاد شعب بین المللی است که براین اساس راه اندازی شعبه دانشگاه در کشور غنا کلید خورده است و در شهریور ماه ۱۴۰۲ فعالیت نخستین شعبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در غرب آفریقا با محوریت آموزش رشته پرستاری و مامایی شروع می‌شود.

وی گفت: همچنین در این زمینه مجوز راه اندازی رشته دیپلماسی سلامت در مقطع Ph.D با همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت امور خارجه گرفته شده است.

مقتدایی به اقدامات بین‌المللی سازی مراقبت اولیه سلامت با همکاری معاونت بهداشت و بین المللی سازی آموزش، تحقیقات و توانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای بین الملی سازی دانشگاه کسب رتبه نخست در رتبه بندی تایمز در زمینه شاخص ارائه خدمات بهداشتی بود که در این زمینه برای کسب رتبه‌بندی‌های بین المللی دیگر دنیا نیز تلاش‌های دانشگاه ادامه دارد.

همکاری مراکز پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با سازمان جهانی بهداشت تقویت می‌شود

در این نشست دکتر خلیل قاسمی فلاورجانی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: یکی از جنبه‌های بین المللی سازی در راستای منافع دانشگاه، بازتاب عملکرد گروه‌های علمی، اساتید و اعضای هیئت علمی است.

وی با ارائه پیشنهادی به معاونت بین الملل دانشگاه در زمینه ارتقای بین‌المللی‌سازی، افزود: در این زمینه برای گروه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ایران یک مشاور بین المللی سازی تعیین شود تا راهنمایی‌های لازم به این گروه‌ها صورت پذیرد.

تقویت همکاری مراکز پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با سازمان جهانی بهداشت

در ادامه دکتر حمید رواقی مشاوره منطقه ای سازمان جهانی بهداشت نیز که به صورت ویدئو کنفرانس در این برنامه شرکت کرده بود، به تشریح فعالیت‌های مشترک دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت پرداخت و گفت: با دفتر منطقه مدیترانه شرقی، ۵۰ مرکز از کشورهای مختلف همکاری می‌کنند.

وی با تشریح چگونگی همکاری مراکز مختلف مستقر در دیگر کشورها با دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد: چند مرکز از دانشگاه علوم پزشکی ایران با دفتر مدیترانه شرقی در حال همکاری هستند و تقویت این همکاری از برنامه‌های مهم آینده است.

در همایش بین المللی سازی مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت، مدیران این مراکز در دانشگاه علوم پزشکی ایران به تشریح گزارش فعالیت‌های خود پرداختند.

همچنین این همایش، تلاشی برای ظرفیت سازی و ارتقای فعالیت‌های بین المللی گروه‌های آموزشی و مراکز پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران بود و مراکز همکار WHO با استانداردها و رویه‌های لازم برای همکاری با سازمان جهانی بهداشت آشنا شدند و روش‌هایی برای ارائه بهتر دستاوردها در سطح بین‌الملل مورد بحث قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha