لزوم ایجاد ادبیات مشترک بین سمن ها و هلال احمر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در حوزه سمن ها متاسفانه هلال احمر خیلی موفق نبوده است، گفت: باید ادبیاتی مشترک در نتیجه برگزاری کرسی های هم اندیشی با سمن ها محقق شود و به درستی از ظرفیت آنها استفاده کنیم چرا که نگاه و اندیشه آنها خیرخواهانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی در نشست مشترک جمعیت هلال‌احمر استان و اداره کل ورزش و جوانان با سمن ها، دبیران کانون‌های چهارگانه به مناسبت سالروز تشکیل تشکل ها و مشارکت های اجتماعی افزود: جمعیت هلال احمر استان زنجان افتخار دارد که با کار، تلاش و برنامه ریزی قوی و هم افزایی با ارگان هایی که اهداف و رسالت انسانی خود را برای جامعه هدف دارد، تعامل می کند.

وی با اشاره به جایگاه جمعیت هلال احمر و ارتباط با بدنه جامعه، سمن و ارگان هایی که اشتراک هدف دارند، گفت: به واسطه جایگاه هلال احمر در امور بین الملل سمن ها می توانند با این ارگان تفاهم نامه همکاری منعقد کرده و در اهداف سازمانی از ظرفیت هلال احمر استفاده کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر جایگاهی اثرگذار در امور بین الملل با دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی قوی دارد که حاکمیت و نظام می تواند از این ظرفیت استفاده کند.

هاشمی با بیان اینکه  به واسطه جوانها و سمن ها به عنوان قوی ترین هلال احمر های دنیا شناخته شده ایم، افزود: ۳۰ هزار عضو جوان با هلال احمر استان زنجان همکاری می کنند که این مهم رسالت سنگینی را پیش می برند.

وی با بیان اینکه هر جایی که وظایف و مسئولیت را به مردم سپردیم هم کاهش هزینه داشتیم و هم تاثیرگذاری بیشتری داشتیم، بیان کرد: رسالت و اهداف هلال احمر با وجود کانون های متعدد و جامعه پزشکی و جوانان محقق می شود و روزانه آمار جوانان عضو افزایش می یابند چرا که کار دلی انجام می دهند.

باید از ظرفیت سمن ها به درستی  استفاده کنیم

این مسئول با اشاره به اینکه نگاه ما درهلال احمر هم افزایی با سایر ارگانهاست، اظهار کرد: ما به تنهایی نمی توانیم این رسالت را محقق کنیم چرا اگر هم افزایی بیشتر شود هزینه کارکرد کاهش یافته و تاثیرگذاری بیشتری محقق خواهد شد و همچنین این اثرگذاری  با کار تیمی و  ظرفیت جوانان بسیار تاثیرگذار است و این مهم نیز جزو منویات مقام معظم رهبری می باشد.

هاشمی با بیان اینکه بهترین ارگانی که می تواند به رسالت جمعیت هلال احمر کمک کند سازمان ورزش و جوانان است، افزود: در حوزه سمن ها هلال احمر خیلی موفق نبوده چرا که باید ادبیاتی مشترک در نتیجه برگزاری کرسی های هم اندیشی محقق شود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد سمن ها به صورت تخصصی در کنار هلال احمر باشند باید کرسی های هم اندیشی آسیب شناسی و کارشناسانه شده باشد و باید به درستی از ظرفیت آنها استفاده کنیم چرا که نگاه و اندیشه آنها خیرخواهانه است.

تشکل ها حلقه واسط بین مردم و حاکمیت هستند

در ادامه این نشست جواد بازرگان مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان  گفت: از ظرفیت سمن‌ها ظرفیت باید استفاده شود چرا که ۵۰ سمن فعال در مجموعه ورزش و جوانان مشغول به کار هستند.

جواد بازرگان با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب که مخاطبان اصلی همان جوانان هستند، اظهارداشت: تحقق تمدن نوین اسلامی هدف گذاری نظام است و قشر جوانان موتور محرک جامعه هستند.

وی با بیان اینکه امروزه حاکمیت به این نقطه رسیده است که حلقه‌ای واسط بین مردم و حاکمیت باید وجود داشته باشد، بیان کرد: تشکل‌ها همین حلقه واسط هستند که این مهم تاثیرات مثبت فردی و اجتماعی را به دنبال داشته و باعث افزایش مهارت‌های فردی و همبستگی اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha