بهره‌ برداری از ۲۳۰ طرح کشاورزی، صنعتی، عمرانی و خدماتی در سیرجان

به مناسبت هفته دولت و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان؛ ۲۳۰ طرح کشاورزی، صنعتی، عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان در شهرستان سیرجان به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی بیگ‌ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در حاشیه افتتاح طرح ها و در جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: ساده‌ زیستی، مردم‌ داری، فروتنی و ولایت‌ مداری رمز ماندگاری این دو شهید بزرگوار است.

وی با اشاره به بهره‌ برداری از ۲۳۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در شهرستان سیرجان عنوان کرد: استان کرمان هزار و ۱۲۳ طرح افتتاحی و آغاز عملیات اجرایی در هفته دولت دارد که ۲۳۰ پروژه آن مختص سیرجان بود است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان خاطرنشان کرد: مدیریت گل‌ گهر یک مدیریت علمی است، امروزه توسعه را در میزان برخورداری مردم از رفاه و حفظ محیط زیست تعریف می‌ کنند و گل‌ گهر بخوبی به این مسائل توجه کرده است.

بهره‌ برداری از ۲۳۰ طرح کشاورزی، صنعتی، عمرانی و خدماتی در سیرجان

بیگ زاده با اشاره به توفیقات استان کرمان در سال جاری گفت: سال جاری استان کرمان به لحاظ سرمایه‌ گذاری خارجی رتبه اول کشوری را با رشد ۱۳ برابری به خود اختصاص داد و این نشان می‌ دهد؛ که استان کرمان یک بستر امن برای سرمایه‌ گذاری است.

وی با بیان اینکه ما دولت را به معنای حاکمیت نگاه می‌ کنیم، گفت: دولت را شامل سه قوه و در راس آن ولایت‌ فقیه و در کنار آن نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی و بسیج در کنار مردم می‌ دانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان عنوان کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت شهری و حدود ۶۰ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند و امیدواریم با تلاش و برنامه‌ ریزی این رقم به صد در صد برسد.

بیگ‌زاده درباره حوزه کشاورزی نیز اظهار داشت: استان کرمان رتبه اول تولید خرما و محصولات گلخانه‌ ای، رتبه دوم گیاهان دارویی و رتبه سوم محصولات مرکبات را به خود اختصاص داده است.

وی، قاچاق سوخت را یکی از معضلات استان دانست و بیان کرد: با همکاری شورای تامین استان و شهرستان‌ ها در اجرای طرح کدینگ، صرفه‌ جویی بالایی در بنزین صورت گرفت.

بهره‌ برداری از ۲۳۰ طرح کشاورزی، صنعتی، عمرانی و خدماتی در سیرجان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان، انتخابات را ‌بزرگترین رویداد سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال ایجاد یاس و نامیدی و ناکارآمدی نظام هستند، ما مجریان انتخابات وظیفه داریم، که در انتخابات از رای مردم صیانت کنیم و هیچ نظر شخصی در رابطه با پیروزی افراد نداشته باشیم.

فرماندار شهرستان سیرجان نیز اظهار داشت : ۲۳۰ طرح کشاورزی ، صنعتی , عمرانی و خدماتی، دستاورد دولت سیزدهم در شهرستان سیرجان با اعتباری بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

علی یعقوبی پور با اشاره به طرح های قابل بهره برداری در حوزه های عمرانی ،صنعتی و خدماتی در شهرستان، افزود: در هفته دولت در حوزه مسکن با هزینه کرد ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، در حوزه صنعت با هزینه کرد ۳ هزار میلیارد تومان، حوزه راه اصلی ۳۲۴ میلیارد تومان، حوزه آبفا با هزینه کرد ۱۲۰ میلیارد تومان، حوزه برق با هزینه کرد ۵۰ میلیارد تومان، حوزه گاز با هزینه کرد ۴۱۰ میلیارد تومان و دیگر حوزه‌ ها نیز ۱۹۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

بهره‌ برداری از ۲۳۰ طرح کشاورزی، صنعتی، عمرانی و خدماتی در سیرجان

وی به اهم پروژه های عمران روستایی در شهرستان اشاره و تصریح کرد: پروژه آسفالت معابر روستایی با ۲۷۰ هزار متر مربع، در ۵۱ روستا و اعتباری افزون بر ۱۰۳ میلیارد تومان، تهیه و بازنگری طرح های هادی در ۳۵ روستا با اعتباری افزون بر ۵ میلیارد تومان،معرفی به بانک و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به تعداد ۵۰۰ فقره و اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، توسط بنیاد مسکن و دهیاری ها انجام شده است.

فرماندار سیرجان بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی هزار و ۲۶۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با سرمایه گذاری ۴۶۶ میلیارد تومان، واگذاری هزار و ۱۱۴ قطعه زمین روستایی، صدور ۵۰۰ سند مالکیت روستایی و آغاز عملیات اجرایی ۴۸۹ واحد مسکن روستایی از جمله پروژه های عمران روستایی در شهرستان سیرجان است.

یعقوبی پور با اشاره به اینکه سیرجان جزء شهرستان های برتر در طرح نهضت مسکن ملی است، خاطرنشان کرد: شهرستان سیرجان از جمله شهرستان های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است؛ که عملیات احداث ۸ هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی را از سال گذشته آغاز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha