۴۰ درصد پرونده های قضایی مربوط به مالکیت اراضی است

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان می گوید: بیش از ۴۰ درصد پرونده ها در مراجع قضایی مربوط به مالکیت اراضی است و با اجرای قانون حدنگاری بسیاری از این مشکلات حل می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مهدی هاشمی در شورای قضائی استان کرمان، گفت: اگر بخواهیم به صورت جدی ورود کنیم، باید تاکید شود که حدنگاری و هویت بخشی به اراضی و املاک یک اقدام فرا دستگاهی است و دستگاه های اجرایی و مقننه نیز باید در این حوزه ورود کنند.

وی افزود: با توجه به سیاست ها، ماموریت ها و تکالیف سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه های مختلف، می توان گفت که این سازمان یک نهاد شبه حقوقی و قضایی خاص است که مورد توجه است و یکی از موضوعاتی که امروز مطرح می شود و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد، اجرای قانون حدنگار است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، اظهار داشت: ایران مبدا حدنگاری بوده است و الگویی در این زمینه به سایر کشورها ارائه کرده است؛ که باید جایگاه کشور در این حوزه ارتقا یابد.

هاشمی شفافیت در مالکیت ها، آمایش سرزمینی برای دستگاه ها، تثبیت مالکیت دستگاه ها و پیشگیری از فساد را از دستاوردهای اجرای حدنگاری دانست و یادآور شد: حدنگاری بیش از ۹۹.۴ درصد از اراضی ملی استان کرمان انجام شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد پرونده ها در مراجع قضایی مربوط به مالکیت اراضی است و با اجرای قانون حدنگار بخش زیادی از اختلافات این حوزه برطرف می شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان یادآور شد: در استان کرمان ۲۵۰ هزار سند دفترچه ای باقی مانده است که باید هرچه سریع تر برای تبدیل آنها به سند تک برگ اقدام کنیم./ اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha