تثبیت مالکیت بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی استان کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، گفت: از مجموع بالغ بر ۱۷ میلیون و ۵۲ هزار هکتار اراضی ملی استان کرمان، بالغ بر ۱۶ میلیون هکتار تثبیت مالکیت شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی محمودی، با اشاره به این مطلب که موضوع حدنگاری اراضی از سال ۹۹ به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: از مجموع بالغ بر ۱۷ میلیون و ۵۲ هزار هکتار اراضی ملی استان کرمان، بالغ بر ۱۶ میلیون هکتار تثبیت مالکیت شده است.

وی با اشاره به تاکید موجود برای اجرای کاداستر املاک دستگاه های اجرایی در استان کرمان، اظهار داشت: مجموع املاک دستگاه های اجرایی در استان کرمان ۱۴۴ هزار و ۸۴ هکتار برآورد شده است، که تاکنون ۶۴.۳ درصد تثبیت مالکیت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، یادآور شد: بیشترین املاک مربوط به آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای مسلح است، که باید اسناد و مدارک موجود به ثبت اسناد و املاک استان کرمان ارائه شود، تا اقدامات مورد نظر برای تعیین تکلیف این اراضی صورت گیرد.

محمودی، با بیان این مطلب که در سال جاری ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان باید سنددار شوند، تاکید کرد: یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی در استان کرمان برآورد شده است و برای پیگیری صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی کمیسیون رفع تداخلات استانی باید فعال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha