بهره مندی ۵۷۵ روستا، ۱۱ شهر و ۴۵۶ صنعت استان کرمان از گاز طبیعی

سرپرست شرکت گاز استان کرمان گفت: ۵۷۵ روستا، ۱۱ شهر و ۴۵۶ صنعت در استان کرمان تنها در بازه زمانی دو ساله (از ابتدای مرداد ۱۴۰۰ تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۲) از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا سلیمانی در تشریح این خبر افزود: از ۸۴ شهر استان کرمان تاکنون به ۷۸ شهر گازرسانی صورت گرفته است؛ که ۱۱ مورد آن تنها در طول مدت دولت سیزدهم گازدار شده اند.

وی ادامه داد: در بحث روستایی نیز از ۳ هزار و ۷۲۸ روستای واجد الشرایط استان در حال حاضر هزار و ۸۹۳ روستا از نعمت گاز بهره مند هستند و از این تعداد ۵۷۵ روستا در دو سال اخیر به جمع روستاهای گازدار شده استان پیوسته اند.

سرپرست شرکت گاز استان کرمان بیان کرد: بیش از ۷۴ هزار مشترک گاز در دولت سیزدهم به مشترکین گاز استان اضافه شده و در حال حاضر قریب به ۷۷۹ هزار مشترک از انرژی گاز برخوردارند.

سلیمانی با اشاره به اینکه در بازه زمانی فوق بیش از ۴ هزار کیلومتر خطوط لوله اجرا شده، گفت: ۱۶ درصد از کل عملکرد ۲۹ ساله این شرکت در بحث اجرای خطوط لوله تنها در مدت ۲ سال دولت سیزدهم محقق گشته است.

وی عنوان کرد: در یکسال گذشته به ازای هر روز کاری بیش از هزار و ۴۰ مترمکعب در ساعت ظرفیت گازرسانی به صنایع ایجاد شده و در این بازه زمانی ۲ ساله ۴۵۶ صنعت از این نعمت بهره مند گشته و تعداد کل صنایع گازدار استان به هزار و ۵۲۷ صنعت رسیده است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمان تصریح کرد: از مرداد سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۷۸ هزار انشعاب گاز در استان نصب و کل انشعاب های گاز کرمان به بیش از ۵۳۸ هزار انشعاب ارتقا یافته است.

سلیمانی؛ ضمن اشاره به اینکه در سال گذشته با توسعه زیرساخت گازرسانی به صنایع استان میزان مصرف سوخت مایع در استان کرمان در هر فصل بطور میانگین ۶ میلیون لیتر کاهش پیدا کرده، اظهار داشت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۴۷ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با احتساب برنامه افتتاحیه هفته دولت ۱۴۰۲ درصد بهره مندی خانوارهای شهری، روستایی و کل استان از گاز طبیعی به ترتیب برابر با ۹۹%، ۶۰% و ۸۵% است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha