کرمان به عنوان ضلع چهارم گردشگری ایران نیازمند حمایت است

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اضافه شدن این استان به مثلث گردشگری کشور و تبدیل آن به ضلع چهارم گردشگری گفت: ایجاد زیرساخت‌ های جدید و توسعه و نوسازی آنها در این استان نیازمند حمایت همه جانبه و مستمر همه دستگاه‌ های مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد علی کدوری اظهار کرد: کرمان در کنار هفت اثر جهانی تاریخی و فرهنگی و همچنین شهر جهانی گلیم، ظرفیت‌ های بی‌ بدیلی دارد؛ که باید به مرجعیت گردشگری خود به عنوان مقصد مهم گردشگری کشور و جهان همانند سال‌ های گذشته برگردد.

وی با اشاره به اضافه شدن این استان به مثلث گردشگری کشور و تبدیل آن به ضلع چهارم گردشگری، گفت: ایجاد زیرساخت‌ های جدید و توسعه و نوسازی آنها در این استان نیازمند حمایت همه جانبه و مستمر همه دستگاه‌ های مرتبط است.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان استان چهار فصل است، می‌ تواند هر زمان میزبان همه سلایق در بخش گردشگری باشد، افزود: تبدیل این استان به عنوان مقصد گردشگری در اولویت کاری این اداره‌ کل است و این مهم نیازمند توسعه انواع زیرساخت‌ های زمینی، ریلی و هوایی در کنار توسعه اقامتگاه‌ ها و کیفی‌ سازی آنها است.

کدوری بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ ها و احیای آنها باید در همه نقاط شمال، جنوب، شرق و غرب استان با نگاه عادلانه و هدفمند و با تکیه به ظرفیت‌ های استانی و بومی محلی کرمان اجرا شود؛ که در برنامه‌ های کوتاه‌ مدت، میان‌ مدت و بلند مدت ذیل طرح جامع در حال پیگیری است.

وی در ادامه از تلاش برای بسیج همه ظرفیت‌ ها برای معرفی جاذبه‌ های منحصر به فرد استان کرمان در سطح ملی و جهانی خبر داد و گفت: با وجود همه محدودیت‌ های مالی و ظرفیت‌ های بخش خصوصی و دولتی؛ در تلاشیم با نگاه متوازن برای توسعه گردشگری استان در سطوح ملی و استانی رو به جلو حرکت کنیم.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمان، تصریح کرد: توسعه هدفمند گردشگری مقاومت به واسطه مرقد مطهر شهید سلیمانی، گسترش فرهنگ جذب و میزبانی از گردشگر و تلاش برای رشد سرمایه‌ گذاری به‌ ویژه با بهره‌ گیری بیشتر از نقش‌ آفرینی بخش خصوصی نیز از دیگر اولویت‌ های این اداره‌ کل به شمار می‌ رود.

کدوری خاطرنشان کرد: نگاه دولت سیزدهم در خصوص طرح های نیمه تمام، به کارگیری همه ظرفیت‌ های ملی و استانی برای انجام این طرح ها و به سرانجام رساندن آنها است؛ که این اولویت را به طور جدی در استان دنبال می‌ کنیم؛ تا جلوی هدررفت سرمایه‌ ها را هم بگیریم./ اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha