تخریب کوره های غیر مجاز زغال در زرند/ مجازات قانونی در انتظار تخریب کنندگان منابع طبیعی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در پی گزارشات متعدد مبنی بر سرقت چوب درختان پسته به منظور تبدیل آن‌ ها به زغال ،گفت: با دستور دادستانی تعدادی از کوره‌ های تولید زغال که افراد سودجو با تصرف در اراضی ملی اقدام به راه اندازی آن‌ ها کرده بودند، تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا یعقوبی در حاشیه رفع تصرف از اراضی ملی در زرند با اشاره به اینکه قانونگذار برای جرم تصرف اراضی ملی و ریشه کن کردن بوته‌ های مرتعی، مجازات حبس و شلاق در نظر گرفته است، گفت: اراضی ملی و منابع طبیعی، سرمایه‌ هایی هستند که از گذشته به ما امانت رسیده است و همه ما برای استفاده آیندگان موظف به حفظ و نگهداری از آنان هستیم.

وی تاکید کرد: دادستانی زرند به منظور صیانت از حقوق عامه در برخورد با این نوع از جرائم با قاطعیت ورود خواهد کرد و افرادی که برای مرتبه دوم اقدام به تصرف مجدد اراضی ملی می کنند، محکوم خواهند شد.

دادستان زرند عنوان کرد: طی چندماه گذشته گزارشات مردمی متعددی درخصوص سرقت چوب درختان پسته و تبدیل آن‌ ها به زغال در کوره‌ های غیرمجاز به دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان زرند واصل شده بود.

یعقوبی اضافه کرد: درپی وصول این گزارشات، پرونده‌ های متعددی علیه متصرفین غیر قانونی در این دادسرا تشکیل شد و پس از رسیدگی قضایی و قطعیت آرا، امروز با تلاش رئیس و عوامل منابع طبیعی شهرستان زرند تعدادی از احکام قطعیت یافته، به مرحله اجرا درآمد و از اراضی ملی رفع تصرف شد.

وی با اعلام اینکه غالباً تصرف اراضی ملی توام با تخریب پوشش گیاهی است، بیان داشت: این عمل در قالب بزهی جداگانه از سوی قانونگذار جرم انگاری شده است و دستگاه‌ های مربوط خصوصا منابع طبیعی، موظف به حفظ و حراست از منابع ملی هستند و قطعاً کوتاهی احتمالی آن‌ ها و عملکردشان زیر ذره‌ بین دستگاه قضایی است./ اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha