۶۵ درصد همسرآزاری‌ها ناشی از اعتیاد است

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۵۵ درصد طلاق و ۶۵ درصد همسر آزاری‌ها در جامعه از اعتیاد نشات می‌گیرد که نشان از گستردگی آسیب این بلای خانمان سوز است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا) علیرضا کاظمی روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر با بنیاد کرامت رضوی افزود: ظرفیت آستان قدس بی نظیر است و در هر جایی که وارد شده اسباب برکات شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس این توافق و تفاهم می توان از ظرفیت های عظیم آستان قدس برای حمایت از جامعه و قشر بزرگ محروم و آسیب دیدگان اعتیاد بهره برد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: موضوع آسیب های اجتماعی در کنار مسوولیت اجتماعی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و موضوع اعتیاد محوری ترین معضل اجتماعی است.

کاظمی آسیب‌های پیرامونی اعتیاد را بسیار گسترده دانست و اضافه کرد: ۵۵ درصد طلاق و ۶۵ درصد همسر آزاری جامعه از اعتیاد نشات می گیرد که نشان از گستردگی آسیب این بلای خانمان سوز است.

به گفته وی، شبکه خادم یاری آستان قدس مانند شبکه مویرگی ظرفیت بزرگی در حوزه اجتماعی فراهم خواهد آورد که باید این ظرفیت توسط ستاد و بنیاد کرامت احصا و عملیاتی شود.

وی گفت: حمایت و بازگشت دوباره معتادان به جامعه نه تنها برای این افراد بلکه برای کل جامعه مفید است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: این ستاد آمادگی هرنوع برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت آستان قدس در صحنه عمل در توانمندسازی آسیب دیدگان اعتیاد را دارد.

تخصیص اعتبار ۲ هزار میلیاردی برای اشتغال مناطق محروم

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز در این مراسم گفت: این بنیاد سازمان اجتماعی استان قدس است که در سازماندهی جدید با چهار سازمان شکل گرفته است که نخستین ومهم ترین آن حرم مطهر امام رضا (ع) است که همه دیگر نهادها و مجموعه ها حول محور آن اداره می‌شود.

محمدحسین استادآقا تاکید کرد: سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه حرم است که برای ارائه بهترین خدمات به زائران امام رضا (ع) هزینه می شود که آن را به منظم ترین مجموعه های کشور تبدیل کرده است.

وی بابیان اینکه بنیاد کرامت رضوی بازوی اجتماعی آستان قدص رضوی است افزود: در حال حاضر ۸۰ هزار زوج در برنامه "زندگی به سبک رضوی" این نهاد شرکت می کنند.

به گفته وی، کسانی که در این دوره آموزشی که شامل برنامه های فرزند آوری نیز می شود، حضور دارند در میان آنها شاهد کاهش نرخ طلاق زیر ۵ درصد هستیم، با توجه به اینکه یک سوم میانگین طلاق کشور در زمان پنج سال نخست زندگی زوج ها اتفاق می افتد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی همچنین به تعیین بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال مناطق محروم اشاره کرد و گفت: این اعتبار بر اساس نیازمندی استانها در تمامی مناطق کشور توزیع خواهد شد.

استادآقا به برپایی ۹۰ موکب استان قدس در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: ۵۵ موکب در کشور عراق و ۳۵ موکب در داخل کشور دایر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha