نجاتگران هلال احمر گلستان طی ۳ روز در۲۳ ماموریت امدادی ارائه خدمت کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی نجاتگران این جمعیت در ۲۳ ماموریت امدادی طی تعطیلات آخر ماه صفر در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به حوادث تعطیلات سه روز گذشته گفت: از پنجشنبه ۲۳ شهریور تا شامگاه شنبه ۲۵ شهریور نیروهای عملیاتی استان در ۲۳ ماموریت امدادی شامل ۱۹ حادثه ترافیکی و حمل‌ونقل، ۲ حادثه کوهستان، یک مورد شهری و یک مورد خدمات حضوری خدمات امدادی ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در تعطیلات مقارن با روزهای پایانی ماه صفر با افزایش تردد های بین شهری مواجه بودیم، در این مدت ۸۸ نفر از حوادث متاثر شدند و از میان آن‌ها ۶۵ نفر مصدوم شدند که ۲۹ نفر از این مصدومان را نیروهای عملیاتی هلال احمر استان به مراکز درمانی انتقال دادند.

وی به نیروهای درگیر در حوادث روزهای گذشته اشاره کرده و خاطر نشان کرد: در سه روز اخیر ۴۹ امدادگر و نجاتگر مستقر در پایگاه های امدادونجات استان در قالب ۲۳ تیم با بکارگیری ۲۴ دستگاه خودروی امدادی در عملیات ها مشارکت داشتند.

غریب آبادی با اشاره به آغاز ماه ربیع الاول و بازگشت مسافران به ویژه از سفرهای زیارتی، به رانندگان توصیه کرد از شتابزدگی برای رسیدن به مقصد خودداری کنند. همچنین از هموطنانی که روزهای آتی را برای مسافرت انتخاب کرده اند تقاضا می شود با توجه به افزایش تردد جاده ها، شلوغی مراکز تفریحی، نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و از طرفی کاهش دمای هوا و بارندگی برخی محورها جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

وی در پایان گفت: نیروهای عملیاتی استان در پایگاه های امدادونجات، مراکز امدادی و کشیک اضطراری شعب آماده خدمات دهی به مردم حادثه دیده هستند. همچنین مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گلستان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به تماس های اضطراری هموطنان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha