امیر عبداللهیان همتای هلندی را به تهران دعوت کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با خانم «هانکه برونس اسلات»، وزیر امور خارجه هلند نیز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با خانم «هانکه برونس اسلات»، وزیر امور خارجه هلند نیز دیدار و گفتگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتصاب خانم «هانکه برونس اسلات» بعنوان وزیر خارجه هلند، گفت: همانند روابط خوب با وزیر خارجه سابق، برای ادامه ادامه گفتگو و تقویت همکاری با شما آماده هستیم.

امیرعبداللهیان بر آمادگی کشورمان برای تقویت روابط با هلند و نیز اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرد و افزود: زمینه‌های مختلفی برای همکاری از جمله در زمینه‌های محیط زیست، آب و همکاری‌های صنعتی داریم.

وی افزود: علاقمندیم مشورتهای سیاسی میان دو وزارت امور خارجه ادامه یابد و برای توسعه روابط نیز آماده هستیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران برای مبارزه با تروریسم هزینه‌های زیادی داد و تجارب ارزنده‌ای در این زمینه دارد و برای گفتگو و تبادل تجربه در این زمینه آمادگی داریم.

خانم «هانکه برونس اسلات» وزیر خارجه هلند نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و هلند بسیار قدیمی است و علاقمندیم این روابط و همکاری‌های دیپلماتیک تقویت شود.

وی از جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل برخی موضوعات کنسولی میان دو کشور تشکر کرد.

ابن دیپلمات ارشد هلندی همچنین برای کمک به آغاز و موفقیت مأموریت سفیر جدید کشورمان در هلند اظهار آمادگی کرد.

وزیر خارجه هلند همچنین از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به صلح و ثبات در منطقه تشکر کرد و برای تداوم تماس‌ها و گفتگوهای سازنده با همتای ایرانی اظهار آمادگی کرد .

در این دیدار همچنین برخی موضوعات مورد علاقه از جمله روند مذاکرات رفع تحریم‌ها و همکاری‌ها و مشورت‌ها با اتحادیه اروپا مورد تبادل نظر قرار گرفت و برای تداوم گفتگوها در این زمینه‌ها اعلام آمادگی شد.

وزیر خارجه کشورمان از همتای هلندی جهت سفر به تهران دعوت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha