۹۰ درصد خانواده ها در گرایش نوجوانان به نماز نقش دارند

۹۰ درصد خانواده ها در گرایش نوجوانان به نماز نقش دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،سید احمد زرهانی ظهر روز سه شنبه(۲۳ آبانماه) در جلسه ستاد سی‌امین اجلاس سراسری نماز در سالن جلسات استانداری زنجان با بیان اینکه اجلاس‌های سراسری که برگزار می‌شود دارای دستاوردهایی است، اظهار کرد: سال گذشته از این اجلاس دستاورد حاصل استخراج شد و در اختیار آیت‌الله قرائتی قرار گرفت که به صورت ابلاغ جهت تکالیف سازمانی برای دستگاه ها ارسال شد.

وی با بیان اینکه این اجلاس ها یک دستاورد استانی دارد و آن‌ هم سبقه نمازی به فضای اندیشه ها، شهرها روستاها، مدارس دانشگاه‌ها و همه محافل است، افزود: از هم‌اکنون با حضور نوجوانان باید میزگردهای چالشی با موضوعات نماز برگزار شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه طبق پژوهش های صورت گرفته ۹۰ درصد نوجوانانی که کاهل نماز هستند اسرار نماز نمی‌دانند، بیان کرد: همچنین ۹۰ درصد نوجوانان که نماز می‌خوانند این کار را از خانه و از مادران خود آموخته بودند.

زرهانی تصریح کرد:  مادران معماران تعلیم و تربیت و فرهنگ کشور هستند و لذا صدا و سیما می‌تواند بر این موضوعات ورود پیدا کند و همچنین مدیران حوزه دانشگاه، معلمان و ...وارد عرصه شوند تا درگیری فکری این خصوص ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ما باید رکود را بشکنیم،اظهار کرد: دشمن با تمام امکانات بین المللی برای تخریب ذهن فرزندان ما سو استفاده میکند، لذا باید از این فرصت اجلاس نهایت استفاده شود.
این مسئول با اشاره به دغدغه استاندار محترم زنجان در خصوص همزمانی سفر رئیس جمهور با اجلاس سراسری نماز، گفت: گاها این موضوعات در ۲۹ اجلاس دیگر نیز رخ داده اما راهکاری وجود دارد که دغدغه‌ها کاهش یابد و تقسیم کار هایی انجام خواهد شد تا فشار کار از روی دوش استانداری بکاهیم.

زرهانی با اشاره به ضرورت بکارگیری تمامی امکانات، بیان کرد: با وجود شهردار راست قامت زنجان و وجود چنین شورای شهر آماده خیلی بهتر می‌توان اجلاسیه نماز را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری امکانات خوبی برای پشتیبانی فکری معنوی و اجرایی که دارد میتواند کمک حال باشد، افزود: طبق تاییدیه استاندار میتوان بخشی از کمیته فرهنگی و اجرایی به شهرداری زنجان سپرده شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha