برنامه تحول ۲۰ ساله ستاد اقامه نماز تدوین شده است

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، گفت: ستاد اقامه نماز یک برنامه تحول ۲۰ ساله را تنظیم  و تدوین کرده و  رسالت هر استان و دستگاه اجرایی در ستاد اقامه نماز نیز در سطح ملی در تدوین برنامه ۵ ساله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سید احمد زرهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه تاکنون با حمایت مقام معظم رهبری و پیام ایشان ۲۹ اجلاس برگزار شده است، اظهار کرد: روز شنبه ۱۶ دیماه سال جاری سی امین اجلاس سراسری نماز با قرائت پیام رهبری و سخنرانی رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز ۳۳ سال پیش در ذیل رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال ۶۹ آغاز به کار کرد، افزود: هدف از تشکیل این ستاد ترویج فرهنگ و مقام نماز برای اقامه فریضه الهی است و متناسب با آن یک نگاه آسیب شناسانه داشته است و و نو شدن است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ نماز خانه در راه های مواصلاتی کشور ایجاد شده و کماکان ادامه دارد.

زرهانی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰۰ جلد کتاب در حوزه نماز برای کودکان، نوجوانان، جوانان و عموم مردم در باب فلسفه و آداب نماز منتشر شده است، افزود: آخرین دستاوردها در این حوزه ۲ کتاب ۱۴ جلدی مجزا با موضوع نماز در سیره معصومین و ۱۴ جلد کتاب برای کودکان بر اساس معارف اهل بیت منتشر شده که با برپایی نمایشگاه در جوار اجلاسیه سراسری نماز در عموم دید خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۲۹ سال گذشته توانسته ایم اسباب اقامه نماز را در نهادهای دولتی و وزارت خانه ها به کمک دستگاه ها فراهم کنیم، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز یک دستگاه اجرایی نیست بلکه یک دستگاه سیاست گذار، ناظر، هدایت گر و ارزیاب است.

این مسئول با بیان اینکه متناسب با این رسالت در سال جاری نیز ارزیابی ها از دستگاه های اجرایی صورت گرفته و نتایج آن رسما در صحن و اجلاس اعلام خواهد شد، افزود: بصورت مطالعات میدانی و دریافت گزارش از دستگاه های اجرایی ارزیابی ها انجام می‌شود.

زرهانی با بیان اینکه در سال ۸۲ طی صدور پیام معظم رهبری رسالت ارزیابی را بر عهده دو گروه ارزیاب و داور قرار دادند،خاطرنشان کرد: این دو گروه بطور دقیق ارزیابی ها را همه ساله انجام میدهند و از هم اکنون نیز عملکرد سال ۱۴۰۲ در حال ارزیابی بوده و مطالعات میدانی در حال شکل گرفتن است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز مطالعات و آسیب شناسی در حوزه نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه و دانشگاه است، افزود: دستگاه هایی که در سطح کشور از منابع ملی استفاده میکنند و رسالتی در آموزش، فرهنگ سازی و تعلیم و تربیت نسل نو برعهده دارند چه مشکلاتی داشته و چه رسالت هایی دارند و بر اساس آن چه طرح و برنامه ای در افق ۵ سال آینده ارائه میکنند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز یک برنامه تحول ۲۰ ساله را تنظیم کرده است، خاطر نشان کرد: رسالت هر استان و دستگاه اجرایی در ستاد اقامه نماز و هم در سطح ملی در تدوین برنامه ۵ ساله است.

زرهانی با بیان اینکه روز شنبه ۱۶ دیماه روز رونمایی از برنامه های ۵ ساله دستگاه ها است، اظهار کرد: برای شکل گرفتن این برنامه از آبان ماه سال جاری ۱۳ دستگاه کمیسیون ملی و تشکیل داده و در کمیسیون ها مطالعات لازم از وضع اقامه نماز در حوزه استحفاظی مرتبط با نسل نو چگونه است و یا با چه چالش هایی مواجه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha