کلاهبرداری ۴میلیاردی به سبک دیوار

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با درج آگهی‌های سوری در سایت دیوار، اقدام به کلاهبرداری از ۸۰ نفر به بهانه فروش گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت به ارزش مالی ۴ میلیارد ریال کرده بود، خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سرهنگ سیداحمد موسوی رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه حضوری تعدادی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، با بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد شاکی از طریق سایت دیوار اقدام به خرید گوشی همراه هوشمند نموده و پس از واریز وجه، فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و جواب‌گوی تلفن همراه نمی‌باشد.

وی با بیان اینکه موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به‌هویت معلوم در یکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان، با بیان اینکه متهم در اظهارات خود به بیش از ۸۰ فقره کلاهبرداری به ارزش مالی ۴ میلیارد ریال با این شگرد اعتراف کرد و اقرار داشت: با درج تصاویر گوشی‌های هوشمند با برند معروف و پایین‌تر از قیمت بازار در سایت دیوار پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ گوشی، از ارسال کالای خریداری شده خود داری می‌کردم.

سرهنگ سیداحمد موسوی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با تبلیغات و درج آگهی جعلی مثل فروش کالا با قیمت پایین‌تر از ‏بازار، تحویل رایگان درب منزل، یا عودت کالا در صورت درخواست مشتری در کانال‌هاو صفحات فروش کالا اقدام به فریب و ترغیب کاربران در فضای مجازی برای خرید می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان به‌هیچ وجه به تبلیغات فریبنده افراد در فضای مجازی نکنند در خریدهای آنلاین از پرداخت بیعانه خودداری کرده و گزینه پرداخت درب منزل را انتخاب کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان یادآوری کرد: کاربران توصیه های پلیس فتا را جدی گرفته و کلیه اجناس مورد استفاده را از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha