لزوم برگزاری مانورهای عملیاتی در بازه های مختلف زمانی

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر زنجان با بیان اینکه برگزاری مانور تمرینی برای آمادگی برای پاسخ گویی به حوادث احتمالی است، گفت: حداقل هر سه ماه و یا نهایت هر شش ماه یک بار باید یک مانور عملیاتی در استان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت‌اله هاشمی روز شنبه (۲۷ آبانماه) در حاشیه مانور بزرگ استانی سیل و زلزله، در سد تهم زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مانور تمرین بسیار خوبی است و همه ارگان‌ها در این تمرین به یک ادبیات مشترک خواهند رسید و انسجام گروهی و تیمی در حوادث و سوانح را شاهد هستیم وخواهیم بود.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر در یکی از بخش‌های امداد و نجات، است، افزود: امداد و نجات یک ساختار علمی و عملیاتی دارد و امروز در این مانور جمعیت هلال احمر استان با تمام امکانات بالفعل و بالقوه حضور فعال داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر زنجان، خاطر نشان کرد: در این مانور  تیم های درمان اضطراری، هوایی، جست‌وجو، نجات،آنست، تغذیه اضطراری، واکنش سریع، اسکان، حمایت‌روانی و تیم‌های آموزشی بر اساس برنامه عملیاتی EOP جمعیت هلال احمر حضور دارند.

هاشمی با بیان اینکه این تمرین برای آمادگی برای پاسخ گویی به حوادث احتمالی است، افزود: برگزاری چنین مانورهایی حرکت بسیار خوبی است که باید حداقل هر سه ماه و یا نهایت هر شش ماه یک مانور عملیاتی را باید در سطح استان داشته باشیم .

وی یا بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر همیشه در تمامی بحران ها و بلایا آماده است، بیان کرد:  در کل نیروهای عملیاتی حاضر در مانور ۱۶۰ نفر هستند و دستگاه‌های زنده‌یاب، هیدرولیک، سگ‌های تجسس، قایق، خودرو آرگو و... به کارگیری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha