مشارکت ۳۵۰ هنرمند در جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام در گلستان

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام از حضور ۳۵۰ هنرمند صنایع دستی و ۲۵ گروه موسیقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ محمد جواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این چنین رویدادی را ایجاد شور و نشاط اجتماعی برشمرد و گفت: تحکیم و نمایش انسجام ملی و به رخ کشیدن آن به بدخواهان نظام، حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و نمایش ظرفیت‌های غنی گردشگری استان از مهم‌ترین اهداف در برگزاری این جشنواره و رویداد فرهنگی و گردشگری باشکوه است.

وی افزود: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین با حضور ۳۵۰ هنرمند صنایع‌دستی از سطح کشور و کشورهای افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، ۷۷ غرفه سوغات، ۲۵ گروه موسیقی و آیینی، ۲۷ گروه سیاه‌چادر و عشایر، ۸ بخش روستاهای هدف گردشگری، ۲۰ غرفه ارائه غذاهای سنتی، ۸ مزرعه گردشگری، بازی‌های بومی و محلی و… با حضور استان‌های مختلف و خواننده‌های مطرح پاپ کشور برگزار خواهد شد.

ساوری تصریح کرد: ما به دنبال برندسازی جاذبه‌های گردشگری استان هستیم به همین منظور در سال گذشته در طرح پوستر جشنواره از المان دیوار بزرگ گرگان و امسال با توجه به اهمیت موضوع از جزیره آشوراده بهره گرفتیم‌.

دبیر جشنواره خاطرنشان کرد: ۳ نشست پژوهشی با محوریت جزیره آشوراده و دیوار گرگان و بافت تاریخی در این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: با توجه به آنکه جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین استان گلستان با این گستردگی در نوع خود در کشور بی‌نظیر است از تمامی مردم عزیز جهت حضور دعوت به عمل می‌آوریم.

گفتنی است این جشنواره از ۲۹ آبان لغایت ۳ آذر ۱۴۰۲، به میزبانی استان گلستان از ساعت ۱۶ الی ۲۲، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان به فعالیت می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha