آزادی ۱۴ زندانی با همت نماینده ولی فقیه در گلستان

نماینده ولی فقیه در گلستان به مناسبت هفته بسیج ودر راستای اجرای نهمین مرحله از آزادی زندانیان نیازمند ۱۴ نفر از افراد زندانی جرائم غیر عمد را آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در مراسم آزادی این مددجویان گفت: ما هیچ چشم داشتی به کار انجام شده نداریم، اما انتظار داریم، آزاد شدگان دیگر در این مسیر گام بر ندارند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: آزادی شما زندانیان لطف خدا بوده و ما یک وسیله در این راه بودیم که باید قدر این لطف را بدانید. شکر نعمت خدا، سبب باز شدن درهای نعمت دیگر الهی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان داشت: انتظار داریم کسانی که می‌توانند دری بر روی این زندانیان آزاد شده باز کنند، از هیچ اقدامی در این زمینه کوتاهی نکنند و این مددجویان هم وقتی چنین دری به روی آنان باز می‌شود، باید آبروداری کنند و با جدیت در مسیر رشد و تغییر راه زندگی قدم بردارند.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این مراسم گفت: برخی از این مددجویان به علت ناتوانی در پرداخت مبالغ کمتر از ۱۰ میلیون تومان مدتها در زندان بودند که با پرداخت این بدهی ها از سوی مرکز نیکوکاری مسجد جامع گلشن، از زندان آزاد شدند.

آسیابی به تلاش های دستگاه قضایی برای جلوگیری از بازگشت دوباره مددجویان به زندان هم اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال ، برگزاری دوره های مهارت آموزی و رایزنی با واحدهای تولیدی برای اشتغال این افراد پس از آزادی، از جمله این تلاش هاست.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال برای هزار و ۲۳۳ مددجو در قالب کارگاه های داخل و بیرون زندان اشتغالزایی شد که ۴۵ درصد زندانیان واجد شرایط ِ اشتغال زندان های استان را تشکیل می دهند.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان داشت: همچنین در این مدت هزار و ۱۴۳ مددجو هم با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای زندان های گرگان و گنبدکاووس، موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند که پس از آزادی با دریافت تسهیلات اشتغالزایی که از سوی اداره کل زندانها به آنان پرداخت می شود، می توانند برای خود ، درآمدزایی کنند.

در جریان این مراسم با پیگیری تلفنی محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان هم ، مدیرعامل یکی از واحدهای تولیدی استان، زمینه اشتغال این ۱۴ زندانی را فراهم کرد.

غلامرضا سرلک مدیرکل زندان‌های استان هم در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف اعم از توانمندسازی و اشتغال زندانیان، رسیدگی به خانواده مددجویان، نیازمندی های زندان‌های استان، ارائه داد.

مراسم آزادی این زندانیان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان، مدیرکل زندان‌های استان، و جمعی از مسئولان در بیت الزهرا (س) گرگان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha