لزوم فرهنگ سازی آموزش های امدادی در جامعه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، با بیان اینکه باید آموزش های امدادی را در جامعه  توسط دانش آموزان در مدارس نهادینه و فرهنگ سازی کنیم، گفت: حادثه خبر نمیکند و باید توسط این آموزش های فرا گرفته شده بتوانیم در حوادث پاسخ گویی مناسب داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی روز سه شنبه در بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه پسرانه احمد مهدودی زنجان، با بیان اینکه ما در جامعه ای زندگی میکنیم که شاهد بسیاری از مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی است، اظهار کرد: در این صورت آن چیزی که مارا در برابر پاسخ گویی به حوادث و سوانح  آماده میکند آمادگی است که از مولفه های مهم بوده و باید توجه شود.

وی با بیان اینکه آموزش آحاد جامعه نسبت به مقابله و برخورد با بلایا مهم و ضروری است، افزود: در این راستا دانش آموزان پاسخگویی به حوادث و سوانح را با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور را تمرین می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، با بیان اینکه میتوانیم  آموزش های امدادی را در جامعه  توسط دانش آموزان در مدارس نهادینه و فرهنگ سازی کنیم، بیان کرد: حادثه خبر نمیکند و باید توسط این آموزش های فرا گرفته شده بتوانیم در حوادث پاسخ گویی مناسب داشته باشیم تا و از عارضه های جانی و مالی جلوگیری شود .

هاشمی یا بیان اینکه امکانات و نیروی انسانی محدود است و ارگان های به تنهایی نمیتوانند حوادث عظیم را پوشش دهند، افزود: قبل از رسیدن نیروهای امدادی در حوادث مردم میتوانند با آموزش های فرا گرفته  صحنه حادثه را مدیریت و کنترل کنند تا جان انسان ها را در کسری از ثانیه نجات دهند.

وی با بیان اینکه جامعه تاب آور یعنی در مقابله با مخاطرات تاب آوری داشته باشیم، افزود: تاب آوری به  شعار نیست در عمل باید نشان داده شود و موضوع حوادث و سوانح باید جدی گرفته شود.

این مسئول با بیان اینکه زلزله یک مخاطره طبیعی است و اگر در برابر این مخاطره آمادگی نداشته باشیم و جدی نگرفته شود تبدیل به بلا خواهد شد و بلا نیز مصیبت هایی را بر جای خواهد گذاشت،ببان کرد: در این راستا فقط نباید بر آموزش اکتفا شود بلکه ابراز ها و متعلقات جامعه و مدارس باید جدی گرفته شود و بایدپارامترهای اثر گذار در حوادث باید مقدمات فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha