کد خبر: 208814
۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
گذشت از قصاص به حرمت مادر سادات

رئیس کل دادگستری گلستان از بخشش ۲ محکوم به قصاص توسط اولیا دم به حرمت حضرت فاطمه زهرا (س) در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در یکی از این پرونده ها، محکوم به قصاص مرد ۵۹ ساله ای است که سال ۱۳۹۴ در پی مشاجره خانوادگی ، سبب مرگ همسرش شد و پس از صدور رای قصاص به درخواست اولیای دم پرونده در نوبت اجرا بود.

وی افزود: فرزند ۱۸ ساله این خانواده اولیای دم بود که امسال پس از رسیدن به سن قانونی، با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و بزرگان خانواده ، از اجرای حکم قصاص پدرش، منصرف شد و رضایت داد.

آسیابی ادامه داد: در دومین پرونده نیز که به برکت پویش " بخشایش فاطمی " به گذشت اولیای دم منجر شد ، محکوم به قصاص جوانی بود که سال ۱۴۰۰ به علت فحاشی و ناتوانی در کنترل خشم ، سبب مرگ دوستش شده بود.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: در این پرونده هم با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان ، اولیای دم از اجرای قصاص منصرف شدند.

وی بیان داشت: طرفین هر دو پرونده از ترکمن های استان بودند که به حرمت حضرت زهرا سلام الله علیها از حق شرعی وقانونی خود گذشتند و به محکومان، فرصت زندگی دوباره دادند.

آسیابی تصریح کرد: با سازش در این دو پرونده ، تعداد محکومانی که از ابتدای امسال با گذشت اولیای دم بخشیده شده اند به ۱۱ تَن رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به پویش بخشایش فاطمی در استان اظهار داشت: پویش بخشایش فاطمی در گلستان از شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آغاز و تا سالروز ولادت ایشان ادامه دارد و همکاران ما در شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر با کمک صلح یاران و ریش سفیدان برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و دعاوی و آزادی زندانیان، پادرمیانی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha