گلستان مجهز به دستگاه عکسبرداری شبکیه چشم نوزاد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نخستین دستگاه عکسبرداری شبکیه چشم نوزادان به استان رسیده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ سعید گلفیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بیماری رتینوپاتی نوزادان نارس (ROP)، یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاست افزود: با کمک دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان (RetCam) تمام نواحی شبکیه چشم نوزادان مشاهده و در صورت نیاز، کارهای تشخیصی از طریق همین دستگاه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تقریباً ۱۰ درصد نوزادان در سطح جهان نارس به دنیا می آیند که احتمال شیوع مشکلات شبکیه در اثر عدم تکامل عروق و اعصاب شبکیه چشم در این نوزادان بیش از ۶۰ درصد است.

گلفیروزی تصریح کرد: برای تشخیص به هنگام و درمان به موقع باید ۲۸روز پس از تولد با استفاده از دستگاه RetCam کارهای تشخیص و درمان انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: این دستگاه با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال خریداری شده و در مرکز آموزشی درمانی طالقانی گرگان مستقر خواهد شد.

وی بیان داشت: بهره برداری از این دستگاه علاوه بر اینکه نقش بسیار مؤثری در تشخیص و درمان به موقع رتینوپاتی نوزادان نارس دارد ارائه خدمات به بیماران را در سطح استان امکان پذیر کرده و دیگر نیازی به اعزام نوزادان با شرایط ویژه به خارج از استان نیست و هزینه‌های درمان بیمار نیز کاهش می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha