۴۸۰۰ مددجوی کردستانی صاحب شغل شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از اول امسال تا پایان آذر با پرداخت چهار هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات، برای چهار هزار و ۸۰۰ نفر از نیازمندان و مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان شغل ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، فرشیدجهان با اعلام این خبر اظهار کرد: ۳۱ درصد از تسهیلات اشتغال پرداخت شده برای زنان سرپرست و ۶۹ درصد برای مردان بوده است، ضمن اینکه ۵۷ درصد آن به نیازمندان روستایی و ۴۳ درصد نیز به نیازمندان شهری پرداخت شده است.

وی افزود: اولویت اشتغال در کمیته امداد امام (ره)، زنان بویژه زنان سرپرست خانوار در حاشیه شهرها و روستاها با اجرای طرحهای مشاغل خانگی و صنایع دستی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: امسال همچنین ۷۹ مورد طرح اشتغال پنل خورشیدی برای مددجویان روستایی که قابلیت کار کردن ندارند، ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه کاریابی برای ۱۶۰ مددجو از طریق کارگاه‌ها و صاحبان مشاغل نیز از دیگر اقدامات این نهاد در سال جاری بوده است، اضافه کرد: در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان، به هزار و ۴۵۰ نفر از افراد تحت حمایت آموزش شغلی و فنی و حرفه ای داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha