صدور ۷۷۰ گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور در زنجان

معاون ارزیابی انطباق استاندارد استان زنجان، گفت:از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد یک هزار و ۱۵۹ مورد بازرسی از آسانسور، در سطح استان صورت گرفته که منجر به صدور ۷۷۰ مورد گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، امیر حاجی قربانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای صیانت از سلامت و ایمنی عموم مردم، در سال ۱۳۸۳ استاندارد مقررات ایمنی آسانسورهای برقی به شماره ۱-۶۳۰۳ مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفت و صدور پایان کار ساختمانی منوط به دریافت گواهینامه ایمنی اولیه آسانسور شد، اظهار کرد: بر همین اساس تمامی آسانسورهای اماکن عمومی، دولتی و مسکونی پس از دریافت گواهینامه ایمنی اولیه باید به صورت سالیانه مورد بازرسی ادواری قرار گیرند و تاییدیه ایمنی ادواری برای آسانسورهای منصوبه اخذ شود.

وی افزود: بر همین اساس از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد یکهزار و ۱۵۹ مورد بازرسی از آسانسور، در سطح استان زنجان صورت گرفته است که منتج به صدور ۷۷۰ مورد گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور شده است.

معاون ارزیابی انطباق استاندارد استان زنجان با بیان اینکه اعتبار این گواهی‌نامه‌ها، مشروط به عقد قرارداد و انجام سرویس و نگهداری ماهیانه حداقل به مدت یک سال است، بیان کرد: حق بیمه به آسانسورهایی که اعتبار گواهی آنها به اتمام رسیده است، تعلق نمی‌گیرد.

حاجی قربانی تاکید کرد: در صورت اتمام اعتبار گواهینامه، مالک یا بهره‌بردار یا شرکت سرویس و نگهداری آسانسور، باید با مراجعه به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به آدرس lift.inso.gov.ir نسبت به ارائه درخواست بازرسی ادواری اقدام و فرآیند انجام بازرسی ادواری را تا زمان صدور تاییدیه ایمنی ادواری اسانسور پیگیری و از بهره برداری آسانسورهای فاقد تاییدیه ایمنی اجتناب نماید.

وی در پایان با اشاره به اینکه فرآیند بازرسی ادواری آسانسور از طریق شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران صورت می‌پذیرد، یادآور شد: در داخل کابین آسانسورهایی که موفق به دریافت گواهینامه اولیه می‌شوند یک کد ده رقمی نصب شده وجود دارد که شناسه ملی آسانسور است و همشهریان عزیز می توانند با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از وضعیت تائیدیه ایمنی ادواری آسانسور اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha