ابطال ۷۸ مورد مصنوعات طلا و جواهر در زنجان

معاون انطباق اداره کل استاندارد استان زنجان گفت : طی بازدید از ۸۳ مرکز فروش مصنوعات گرانبها تعداد ۴۶ مورد انواع مصنوع طلا و ۳۲ مورد انواع سکه پارسیان فاقد کد ردیابی و کد باطل شده، کشف و از چرخه فروش خارج شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،  امیر حاجی قربانی، اظهار کرد: در راستای کنترل بازار مصنوعات طلا و جواهر استان زنجان و جلوگیری از عرضه و فروش مصنوعات طلای غیر استاندارد، کارشناسان این اداره کل طی گشت مشترکی با حضور بازرسان اتحادیه طلا و جواهر استان از طلافروشی های سطح استان بازدید کردند.

وی افزود: بر همین اساس در بازرسی از ۸۳ مرکز فروش مصنوعات گرانبها تعداد ۴۶ مورد انواع مصنوع طلا و ۳۲ مورد انواع سکه پارسیان فاقد کد ردیابی و کد باطل شده، کشف و از چرخه فروش خارج گردید.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان زنجان خاطر نشان کرد: کلیه مصنوعات تزیینی طلای تولید داخل بایستی دارای کد ردیابی باشد و آن دسته از مصنوعاتی که فاقد کد می باشند قیچی شده و از چرخه فروش خارج می شوند و در صورت تکرار موضوع توسط فروشنده، پرونده به مراجع قضایی ارجاع می شود.

حاجی قربانی تاکید کرد: هم استانی های عزیز می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در کیفیت محصولات، موارد را از طریق سامانه مردم دار به نشانی ۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha