بودجه‌های ورزشی چند ساله باشد

علیرضا پسندیده با بیان اینکه ردیفهای سالیانه باید براساس اولویتهای حوزه حاکمیتی و سهم ورزش منعطف و قابل تغییر باشد توصیه کرد: بودجه‌ها باید چند ساله دنبال شود.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)،دکتر علیرضا پسندیده رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی  با بیان اینکه در برنامه‌های توسعه نگاه ویژه‌ای به ورزش شده گفت: در بخش ورزش همگانی، توسعه ورزش در مناطق روستایی و احیای بازیهای بومی محلی بسیار مورد توجه اسناد بالادستی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حوزه ماموریت فدراسیون مناطق روستایی و عشایری و احیای و ترویج بازیهای بومی و محلی است. در اسناد بالادستی نیز به این موارد به صورت اختصاصی تاکید شده است. طبق آمار، ۳۷ هزار روستای دارای سکنه و دهیاری با جمعیتی بالغ بر ۲۵ میلیون نفر (۳۰ درصد جمعیت کشور) در کشور وجود دارد. این جمعیت در حوزه ورزش مستعد و با ظرفیت هستند که مورد تاکید و توجه کشور قرار دارد.

سازمان برنامه حوزه سیاستگذاری مبتنی بر برنامه‌های اجرایی نقش ایفا می‌کند. اما امکان دارد در دستورالعمل نوشتن برخی موارد مغفول واقع شده و یا توجه کمتری به آن بشود. در این صورت وجود کارشناسان مرتبط در حوزه تخصیص اعتبارات با اهمیت می‌شود. لذا پیش از نوشتن برنامه باید طبق تقویم جوامع بین المللی و کشور باید بودجه اختصاصی ویژه به ورزش اختصاص یابد.

پسندیده ضمن درخواست از مسئولان سازمان برنامه و بودجه برای حمایت از فدراسیون برای جبران کاستی‌ها یادآور شد: سهم بندی بودجه از آن جهت است که دغدغه مالی وجود نداشته باشد اما به صورت چانه زنی بودجه تخصیص می‌یابد. لذا سهم بندی بودجه و مشخص شدن درصدها و سهمها دغدغه‌ها را از بین می‌برد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی با اشاره به تغییر برنامه‌ها در اختصاص بودجه‌ها اظهار کرد: الزاما همه برنامه‌ها در مجلس، قانون نمی‌شود و تنها بخشی از آنها به شکل قانون درمی آید. زمانی که بودجه در راهروهای کارشناسی می‌رود، کم و زیاد می‌شود. لذا ردیفهای سالیانه باید براساس اولویتهای حوزه حاکمیتی و سهم ورزش منعطف و قابل تغییر باشد.

وی در خاتمه تصریح کرد: بودجه‌ها باید چند ساله دنبال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha