رشد ۱۵ برابری آبرسانی به روستاهای سربیشه در دولت سیزدهم

فرماندار سربیشه گفت: اجرای عملیات آبرسانی دولت سیزدهم به روستاهای سربیشه 15 برابر دولت های قبل است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، محمدرضا لکزایی در جمع خبرنگاران با اشاره به روز نکوداشت شهرستان سربیشه، اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری روز سربیشه زنده نگه داشتن یاد شهدای عملیات کربلای 5 در سال 65 است که شهرستان سربیشه 20 شهید را در این عملیات تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.

وی همچنین پررنگ کردن ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان را یکی دیگر از اهداف برگزاری روز شهرستان عنوان کرد و افزود: اقلیم متنوع، این شهرستان را مستعد کشاورزی کرده و از نظر زمین شناسی نیز سربیشه مهد معدن در استان محسوب می شود.

فرماندار سربیشه ادامه داد: تلاش ما بر این است که برای ظرفیت های گردشگری، صنایع، معادن، کشاورزی و مرز در این شهرستان سرمایه گذار جذب شود.

لکزایی با بیان اینکه در سال منتهی به انتخابات به دنبال امیدآفرینی در بین مردم هستیم، گفت: برگزاری روز شهرستان در سال گذشته دستاوردهایی داشت که می توان به قول مساعد معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری در اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرستان اشاره کرد.

وی از تصویب ۵۵۳ میلیارد تومان اعتبار در قالب سند توسعه شهرستان سربیشه خبر داد و گفت: این میزان اعتبار برای ۷۳ پروژه شامل راه روستایی، بهداشت و درمان، طرح های هادی، مدارس روستایی و مشاغل روستایی است.

فرماندار سربیشه بیان داشت: از دیگر دستاوردهای برگزاری روز سربیشه در سال گذشته، انعقاد تفاهم نامه هایی در رابطه با احداث کشتارگاه طیور، احداث کارگاه تولید دستکش کارگری، تفاهم نامه ایجاد دو اقامتگاه بوم گردی، صدور 24 مورد گلخانه کوچک مقیاس و تولید پودر پرلیت است.

وی همچنین از حضور میهمانان کشوری و پدر علوم مختلف ایران که زادگاهشان در سربیشه است خبر داد و گفت: نواختن زنگ روز نکوداشت در سطح مدارس سه بخش از شهرستان، برنامه های فرهنگی اجتماعی در بخش های درح، مرکزی و سربیشه، برپایی میز خدمت، یادواره شهدای کربلای ۵، افتتاح نمایشگاه ظرفیت های گردشگری و فرهنگی، جشنواره غذای سنتی محلی، تجلیل از قهرمانان تولید کشاورزی، قرائت دعای ندبه با حضور مداح کشوری و پخش زنده از شبکه استانی و ملی، زنگ نقاشی و انشا در مدارس و جام ورزشی فوتسال، والیبال و کشتی از دیگر برنامه های روز شهرستان می باشد.

فرماندار سربیشه با اشاره به خدمات دولت در این شهرستان، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴ واحد فرآوری تولید مس در شهرستان با متوسط 90 درصد پیشرفت و با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی راه اندازی شده است.

لکزایی بیان داشت: همچنین در طول سال گذشته سه واحد صنعتی و دو واحد معدنی راکد دوباره فعال شدند.

وی با بیان اینکه ۱۶۳ هکتار زمین به شهرستان سربیشه الحاق شده است، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت، در طول هشت سال دولت قبل ۳۰ قطعه زمین با پروانه ساخت دو طبقه واگذار شد اما این مورد طی دو سال گذشته به واگذاری هزار و 100 قطعه زمین ویلایی افزایش یافته است.

فرماندار سربیشه بیان داشت: در دو سال فعالیت دولت سیزدهم 32 کیلومتر از مسیرهای سربیشه تا مرز ماهیرود دوبانده شده و 18 کیلومتر نیز در دست اجرا است و احداث 22 کیلومتر باند دوم سربیشه به نهبندان در هفته دولت سال جاری کلنگ‌زنی شده که 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

لکزایی گفت: یکی از پروژه های مهم برای سربیشه پروژه جمع آوری فاضلاب است که از سال ۹۰ شروع شده و تصفیه خانه آن که در این دولت آغاز شده و پیشرفت ۶۰ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد تومان اعتبار کل پروژه فاضلاب سربیشه است، تصریح کرد: مقرر شده از پساب تصفیه خانه فاضلاب سربیشه یک واحد فراوری مس نیز استفاده کند.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه به پنج روستا در این شهرستان آبرسانی شده، گفت: در دولت سیزدهم آبرسانی به ۳۰ روستا در سربیشه تصویب شد که با پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصدی در حال انجام است و با حجم کاری که در این حوزه انجام گرفت برابر عملیات ۱۵ سال قبل است.

لکزایی از از اصلاح شبکه آبرسانی به طول 15 کیلومتر در روستاهای خوشاب، اسکیونگ و درویش آباد با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۳ مینی چمن مصنوعی با سکو در روستاهای شهرستان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha