رزمایش آمادگی انتخابات در کرمان برگزار شد

استانداری کرمان اعلام کرد: چهل روز مانده به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان، رزمایش رای‌گیری انتخابات با حضور استاندار و در محل فرمانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ استانداری کرمان اعلام کرد: محمد مهدی فداکار استاندار صبح یکشنبه اول بهمن ماه با حضور در محل فرمانداری کرمان، روند آمادگی ستاد انتخابات مرکز استان را بررسی و در رزمایش رای‌گیری انتخابات شرکت کرد.

وی؛ همچنین از کمیته‌ های حقوقی و رسیدگی به شکایات، حراست و استعلامات، اطلاع‌ رسانی و آموزش ستاد انتخابات شهرستان کرمان بازدید داشت.

استاندار کرمان، انتخابات را بزرگترین کار دولت در سال جاری دانست و گفت: حداکثر تلاش دولت برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و رقابتی است.

فداکار ادامه داد: وزارت کشور مجری انتخابات است و تلاش می‌ کنیم؛ تا آنچه مورد نیاز است و حداکثر زیرساخت‌ ها فراهم شود.

وی افزود: در انتخابات این دوره، بحث فناوری اطلاعات و آی‌ تی در راستای فرآیندهای الکترونیکی اضافه شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: شهرستان کرمان، بزرگترین و مهمترین حوزه انتخابیه است و آمادگی کامل استان برای برگزاری باشکوه و سالم انتخابات وجود دارد.

فداکار خاطرنشان کرد: مشارکت مهمترین مسئله است و مجریان انتخابات وظیفه دارند، امکانات را برای آن فراهم کنند.

۴۶۷ شعبه اخذ رای در شهرستان کرمان دایر می‌ شود

علی بابایی، فرماندار کرمان نیز با اعلام ۴۶۷ شعبه اخذ رای در شهرستان کرمان گفت: از این تعداد ۳۵۸ شعبه اخذ رای برای شهر کرمان و شهرهای کوچک اطراف آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۶۰ درصد شعب در مدارس، ۲۶ درصد در مساجد، ۸ درصد در ادارات و ۶ درصد شعب نیز سیار هستند.

فرماندار کرمان با بیان اینکه در مناطقی که تعداد رای‌ دهندگان زیاد است، شعب اخذ رای خانم‌ ها و آقایان به صورت مجزا نیز دیده شده است، ادامه داد: در شهر کرمان ۱۱ درصد شعب اختصاصی خانم‌ ها و ۱۱ درصد شعب اختصاصی آقایان هستند.

بابایی بیان کرد: برای اقلیت‌ های مذهبی نیز شعب اخذ رای جداگانه‌ ای با هیات اجرایی مشخص آنها دیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha