ممنوعیت خروج دام از استان کرمان

استاندار کرمان در ستاد تنظیم بازار استان گفت: اجازه خروج دام از استان داده نمی‌ شود، دام تولیدی باید در داخل استان فروخته شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در ستاد تنظیم بازار استان افزود: همزمانی ماه مباره رمضان و ایام پایانی سال مقداری از پیک مصرف را کاهش می‌ دهد و در هم ادغام شده‌ اند.

وی ادامه داد: مصرف گوشت مرغ به دلیل تغییر قیمت گوشت قرمز، بالا رفته است؛ اما خوشبختانه ضریب تولید مرغ نیز در استان بیشتر شده است.


استاندار کرمان تصریح کرد: مجوز خروج دام از استان کرمان به هیچ‌وجه داده نمی‌ شود، مردم نباید متضرر شوند، ضمن اینکه نهاده‌ های دامی هم ثبات پیدا کرده و دلیلی برای خروج دام نیست.


فداکار تاکید کرد: دامی که در استان تولید شده باید داخل استان هم فروش برود.


وی اظهار داشت: گوشت را از هرجا می‌ توانید وارد کنید؛ که نیاز مردم تامین شود و با قیمت کمتر و وفور بیشتر بتوانند خرید کنند.


استاندار کرمان بیان داشت: از زاهدان می‌ توانیم گوشت را وارد کنیم، دولت یارانه‌ ای را اختصاص داده و کشتارگاه‌ هایی در زاهدان تجهیز شده است و آمادگی وجود دارد، ضمن اینکه فاصله حمل و نقل زیادی هم نداریم.


فداکار ابراز داشت با همراهی تعاونی مرغداران، جوجه‌ ریزی انجام و ظرفیت مناسبی ایجاد شده و به سمتی برویم؛ که مصرف ما نیازمند تولید استان‌ های دیگر نباشد و خودکفا شویم.


وی بر مراقبت بازار در ماه‌ های پایانی سال و ماه رمضان تاکید و خاطرنشان کرد: مراقبت کنیم‌ که با تکانه‌ قیمتی و کالایی مواجه نشویم و کالاها با قیمت مناسب و وفور در دسترس مردم باشد./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha