از افزایش بهره‌وری تا مشارکت در قالب کشت و صنعت و ارائه شیوه های جدید تامین مالی

محمدهادی ایمانیه در نشست مشترک با نمایندگان اتحادیه های کشاورزی،دامداری، باغداری خواستار مشارکت این اقشار برای افزایش بهره وری، مشارکت با یکدیگر در قالب شرکت های کشت و صنعت و همچنین ارائه شیوه های جدید تامین منابع مالی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس محمدهادی ایمانیه در جمع اتحادیه های کشاورزان، دامداران،باغداران و زنبورداران با تاکید بر اینکه اسلام سفارش کرده است که اهل برنامه ریزی، تعامل و نظم باشد، گفت: اندیشیدن به فقرا و کمک به ایشان، جلوگیری از احتکار و دزدی و همچنین پرداخت وجوهات شرعی و عمران و آبادانی در جوامع مسلمین از دیگر سفارش های دین مبین اسلام است لذا تربیت فرزندان و آموختن شیوه های زندگی به نسل های بعدی باید بر اساس مکتب بزرگ و غنی اسلام و با توجه به الگوهای شاخص این سلسله پاک و معصوم باشد.

استاندار فارس ضمن تشکر از همه کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران، باغداران تصریح کرد: قسمتی از عظمت، حیثیت و آبروی استان فارس مرهون زحمات و تلاش های شما است.

وی، با بیان اینکه تاریخ روایت می‌کند که سیره اهل بیت و معصومین در همین حوزه ها هم بوده است، اذعان داشت: به تعبیری شما در زمره بهترین عبادت کنندگان به سبب ایجاد اشتغال و کارآفرینی هستید؛ جلوگیری از بیکاری و افزایش معضلات اجتماعی و نان بر سر سفره مردم گذاشتن یکی از بهترین اقدامات خداپسندانه هست پس باید برای این نعمتی که خداوند در اختیار شما قرار داده شکرگذار حق تعالی باشید؛ در مقابل مسئولین وظیفه دارند شرایط و محیط را برای فعالیت شما هموار کنند. دغدغه و نگرانی هایی که دارید قطعا اهمیت دارد و پیگیری می کنیم تا مشکلات کمتر شود.


ایمانیه ضمن اینکه جهاد کشاورزی را ماموریت داد تا قیمت تمام شده محصولاتی همچون شیر، گوشت، گندم را با لحاظ سود عادلانه، بررسی و گزارش کند اظهار داشت: قطعا موافق قیمت تمام شده به اضافه سود عادلانه هستم در غیر این صورت صرفا در مقاطع کوتاه مدت شاهد اثرات موثر هستیم و در طولانی مدت با مشکلات عدیده ای مواجه می شویم.

وی با تقدیر از اشتغال های خرد ایجاد شده در حوزه های مختلف کشاورزی و دامداری، افزود: از آنچه که در مرودشت و شیراز اتفاق افتاده متشکرم؛ در سایر شهرستان ها نیز حمایت می کنیم تا این موضوع راه اندازی شود.

نماینده عالی دولت در فارس قوانین خلق الساعه را یکی از مشکلات اصلی کشور دانست و خاطر نشان کرد: تلاش کردیم در استان و در تصمیم های استانی از این اقدام پرهیز کنیم هر وقت از چنین مواردی مشاهده شد، مکتوب گزارش دهید.


استاندار فارس سه درخواست هم از کشاورزان، دامداران، دامپروران، باغداران، زنبورداران و سایر گروه های مشابه داشت و گفت: روش های تامین مالی دیگری به جز استفاده از تسهیلات بانکی ارائه کنید و با یکدیگر مشارکت داشته باشید و یک تیم کشت و صنعت متشکل از تولیدکننده، سردخانه دار و صنعتگر تشکیل دهید.

سومین خواسته استاندار، توجه به افزایش بهره‌وری بود، وی در این زمینه تصریح کرد: روش های سنتی دیگر پاسخگو نیست پس ادامه آن به صلاح کشور و سایر ذینفعان نخواهد بود. با آب کمتر می توان محصول دو برابری برداشت کرد یا با استفاده از دام های مناسب، با مصرف کمتر نهاده، شیر و گوشت بیشتری تولید خواهد شد.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه در فارس دوستی و همدلی وجود دارد و امیدواریم خداوند به این همدلی برکت دهد، خاطر نشان کرد: مشکلاتی که وجود دارد با انتخاب صحیح و حضور گسترده و مشارکت مردم در انتخابات مرتفع خواهد شد؛ باید نمایندگانی انتخاب شوند که حامی تولید و رفع همین مشکلات باشند. یقین داریم با همدلی، همکاری و هم افزایی دولت، مجلس و قوه قضائیه مشکلات با سرعت بیشتری حل می شود


در ابتدای این دیدار نمایندگان بخش های مختلف کشاورزی، دامداری و باغداری مسائلی همچون حمایت از تعاونی ها، ۱۰ درصد خرید و فروش توسط تعاونی‌ها، حمایت از سردخانه ها و صنایع تبدیلی، نگاه تعاونی محور و تشکل محور، همکاری اتاق فکر استانداری، قیمت خرید گندم و شیر، وام سلف کشاورزی و مشکلات مرتبط با افزایش نرخ سود بانکی، تعیین تکلیف جوجه های مازاد تولیدی استان، چگونگی فعال کردن واحد های راکد، آزادسازی آب از سد درودزن، مقابله با عسل های تقلبی،اختلاف ارز دولتی و آزاد، بروکراسی زیاد زنجیره گوشت و شیر، مشکلات سوخت، جلوگیری از تشکل تشکل های موازی، بیمه محصولات کشاورزی، استفاده از سامانه اعلام ظرفیت شیرهای تولیدی از نظر کیفی، معافیت های مالیاتی بخش کشاورزی را با استاندار فارس در میان گذاشته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha