سوریه و بحرین آخرین امید کشورهای عربی در یک هشتم

تا پیش از انجام دو بازی پایانی مرحله یک هشتم نهایی، تنها دو تیم از ۱۰ تیم کشورهای عربی در جمع هشت تیم برتر آسیا قرار دارند.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)، تیم ملی عربستان در بازی نخست مرحله حذفی مقابل تیم ملی کره جنوبی، علی‌رغم اینکه تا دقیقه ۹۸ با یک گل جلو بود، با کامبک کره‌ای‌ها روبرو شد و در ضربات پنالتی از دور مسابقات کنار رفت.

این دوره از مسابقات که به مانند دوره گذشته با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شد، با حضور ۱۰ تیم عرب زبان، بیشتر از تمامی ۱۸ دوره گذشته با تیم‌های عربی همراه بود، اما در شرایطی که تیم‌های عراق، قطر، فلسطین، سوریه، بحرین، اردن، عربستان سعودی و امارات تیم‌هایی بودند که موفق به حضور در مرحله حذفی مسابقات شدند.

حال با کنار رفتن عربستان، صعود قطر و اردن به مرحله یک چهارم نهایی قطعی شده و در طرف مقابل بحرین و سوریه آخرین نمایندگان کشورهای عرب زبان در مرحله یک هشتم نهایی هستند.

در صورت شکست بحرین از ژاپن و همچنین شکست سوریه از ایران، به مانند دو دوره اخیر مسابقات، تنها دو تیم عرب‌زبان در هشت تیم برتر آسیا قرار می‌گیرند.

آخرین بار که سه تیم از ۸ تیم برتر جام ملت‌های آسیا، تیم‌های عربی بودند زمانی بود که قطر جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ را برگزار می‌کرد.

لازم به یادآوری است که امروز از ساعت ۱۵ بحرین با تیم ملی ژاپن و از ساعت 19:30 سوریه با تیم ملی ایران رودررو می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha