استرداد 6 متهم کلان اقتصادی به کشور با تلاش پلیس بین الملل فراجا

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری و استرداد 6 متهم کلان اقتصادی به کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)،سردار "مجید کریمی" ، ضمن تبریک آغاز ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: پلیس بین‌الملل فراجا با همکاری  پلیس یکی از کشورهای همسایه 6 تن از کسانی که به اتهام کلاهبرداری کلان تحت تعقیب مراجع قضائی کشورمان بودند را دستگیر و به کشور مسترد نمود.  

وی در تکمیل این خبر افزود: دو تن از متهمان مسترد شده، از طریق ثبت شرکت های صوری و اسناد غیرواقعی اقدام به واردات کالا نموده و بدون آنکه اقدامی جهت واردات کالا نمایند، ارزهای دریافتی را به حساب های شخصی واریز و به نفع خود به مصرف رسانده‌اند.

رئیس پلیس بین الملل فراجا اظهار داشت: یکی دیگر از افراد مسترد شده با استفاده از چک های سرقتی و همچنین از طریق صدور چک های بلامحل، اقدام به خرید فرش‌های نفیس و گرانبها از کسبه بازار نموده بود. متهم دیگر با فروش 18 واحد آپارتمانی یک مجتمع مسکونی در یکی از مناطق تهران به بیش از 40 نفر مبالغ هنگفتی را کلاهبرداری و از کشور متواری شده بود.  

این مقام انتظامی ضمن هشدار به شهروندان در خصوص اتخاذ اقدامات احتیاطی در معاملات خود خاطر نشان کرد: متهمان مذکور پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری شده بودند که به محض دریافت اوراق قضائی مربوطه، مراتب در دستور کار پلیس بین الملل فراجا قرار گرفت و با اقدامات فنی و حقوقی صورت گرفته، سازمان اینترپل علیه شان اعلان قرمز(وانتد بین المللی) صادر نمود و همه متهمان در یکی از کشورهای همسایه ردیابی، شناسایی و بازداشت شدند.

سردار کریمی در پایان بیان کرد: متعاقبا با هدایت اطلاعاتی- عملیاتی پلیس بین الملل فراجا و رایزنی های صورت گرفته با مقامات پلیسی کشور مورد نظر در چارچوب دیپلماسی انتظامی، متهمین روز چهارشنبه یازدهم بهمن ماه از طریق فرودگاه مهرآباد به کشور مسترد و تحویل مقامات قضائی ذیصلاح شدند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha