لزوم پیش‌بینی بودجه فعالیت‌های روابط عمومی‌ در بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها

قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم با اشاره به اینکه عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی در رتبه‌بندی دانشگاها لحاظ می‌شود گفت: در فرم مربوط به بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها حتما باید ردیف روابط عمومی مشخص و اعتبار آن پیش‌بینی شده باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)، محمد سلیمانی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور در نشست مشترک با نماینده شورای دبیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و معاون روابط عمومی حوزه وزارتی بر تقویت جایگاه روابط عمومی موسسات آموزش عالی  تأکید کرد و گفت: روابط عمومی وزارت با توجه به سطح‌بندی دانشگاهها از نظر امکانات، ردیف پیشنهادی برای روابط عمومی دانشگاه‌ها در سه سطح بالا، متوسط و کم برخوردار ارائه کند.

وی تاکید کرد: شاخص‌های ارزیابی عملکرد روابط عمومی توسط وزارت تعیین و به موسسه پایش علم و فناوری (Isc) اعلام شود تا در رتبه بندی دانشگاه‌ها در کنار سایر شاخص‌های آموزشی و پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.

سلیمانی افزود: روابط عمومی دانشگاه‌ها باید از نظر ساختار اداری مستقیما زیر نظر رئیس دانشگاه و موسسه آموزش عالی باشند و ارتباط  چهره به چهره روسا با مدیران روابط عمومی مستمر باشد و آخرین گزارش‌ها از افکار عمومی جامعه و نظرات اساتید و دانشجویان و کارکنان دانشگاه به رئیس دانشگاه ارائه شود.

قائم مقام وزیر علوم در پیشنهادات خود برای ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: باید رشته‌های تحصیلی روابط عمومی در دانشگاه‌ها مورد حمایت قرار گیرد و به گونه ای تقویت شوند که پاسخگوی نیازهای اطلاع رسانی کشور باشند.

وی با توجه به محدودیت‌های موجود در روابط عمومی دانشگاه‌ها از نظر نیروی انسانی و امکانات گفت: شبکه‌سازی و استفاده از امکانات دانشگاه‌های بزرگ می تواند به تحقق مأموریت دانشگاه‌های کوچک کمک کند.

قائم‌مقام وزیر علوم در پایان تاکید کرد: باید همکاری و همدلی بین روابط عمومی‌ها به گونه‌ای باشد که به صورت یک کل یکپارچه عمل کنند و اخبار مهم آموزش عالی توسط همه روابط عمومی‌های دانشگاهی بازنشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha