تولید الکترودهای یکبار مصرف دستگاه‌های الکتروکاردیوگراف

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با تولید الکترود یکبار مصرف ویژه دستگاه‌های الکتروکاردیوگرافی و تجاری‌سازی آن، گام مهمی در تامین نیاز حوزه سلامت و تسهیل فرآیند درمان بیماران قلبی برداشتند.

به گزارش گروه علمی وفناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)، الکترودهای دستگاه الکتروکاردیوگراف، اهمیتی بالا در تشخیص وضعیت بیماران قلبی و سنجش وضعیت قلب و عضله دارند.

این الکترودها به منظور اتصال سیم دستگاه مانیتور قلب به قفسه سینه بیمار به منظور نشان دادن سیگنال‌های قلبی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فعالان فناور شرکت ویرا فن گستر برتر آداک موفق شدند خط تولید الکترودهای یکبار مصرف الکتروکاردیوگرافی را بومی و این محصول کاربردی را تولید کنند.

امیر حسین آرین نیا، مدیرعامل این مجموعه فناور با اشاره به کاربردهای گسترده الکترودهای دستگاه الکتروکاردیوگراف گفت: الکترود یکبار مصرف در تجهیزات الکتروکاردیوگرافی کاربردی حیاتی دارد. این دستگاه پایش وضعیت قلب و عضله را انجام می‌دهد. استفاده از این الکترودها برای کارکرد صحیح دستگاه الکتروکاردیوگراف، نقشی ویژه در مراقبت ویژه و بررسی علائم حیاتی بیمار ایفا می‌کند.

وی با اشاره به دو دهه فعالیت در زمینه تولید و بومی سازی تجهیزات پزشکی افزود: گروهی از متخصصان این شرکت از یک سال قبل در زمینه تولید الکترودهای یکبار مصرف الکتروکاردیوگرافی فعالیت خود را آغاز و پس از شش ماه خط تولید این محصول را بومی سازی کردند.

وی با اشاره به مزایای رقابتی محصول تولید شده توسط این شرکت فناور، افزود: در حال حاضر علاوه بر واردات این محصول، هشت شرکت داخلی هم در حال تولید این الکترودها هستند و محصول مجموعه ما علاوه بر کیفیت بالا در حد نمونه های خارجی، مجوز فروش از اداره کل تجهیزات پزشکی و تأییده بیمارستان‌های مختلف از جمله تأمین اجتماعی را کسب کرده است. همچنین قیمت محصول تولیدی این مجموعه در مقایسه با نمونه های خارجی، تقریباً  نصف است.

آرین نیا درباره موارد استفاده از این محصول گفت: الکترودهای یکبار مصرف به عنوان واسط بین بدن انسان و دستگاه الکتروکاردیوگرافی و تست‌های ورزش استفاده می شود و نقش ویژه ای در بخش‌های مراقبت ویژه و بررسی علائم حیاتی بیمار ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ویرا فن گستر برتر آداک حضور هفت متخصص رشته های مختلف در این شرکت و استفاده از مشاوره متخصصان بیرونی را از عوامل موفقیت این مجموعه برشمرد و افزود: حضور در پارک فناوری پردیس، علاوه بر بهره‌مندی از حمایت‌های معنوی پارک و استفاده از قوانین کلان حمایتی از مجموعه های فناور و دانش بنیان، این امکان را برای ما فراهم کرد تا مشورت های مختلفی از متخصصان تجهیزات پزشکی دریافت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha