فدراسیون پزشکی ورزشی ضامن سلامت تمامی ورزشکاران می باشد

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی دردیدار با معاون سیاسی استانداری اردبیل گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی ضامن سلامت تمامی ورزشکاران می باشد.

به گزارش  گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از  روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، در این دیدار دکتر نوروزی با تاکید بر اینکه اثرات ورزش در جامعه خیلی فراگیر می باشد،گفت: پیشگیری و درمان برخی از بیماریهای غیر واگیر مانند دیابت،چاقی و....ارتباط مستقیمی با ورزش دارد که در فدراسیون ها پیگیر همگانی کردن ورزش هستیم.


رییس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: این فدراسیون در مرحله اول ضامن سلامت تمامی ورزشکاران و دیگر فدراسیون ها می باشد و در مرحله دوم ضامن سلامتی آحاد مردم و جامعه است.


وی با اشاره به اینکه حق بیمه ورزشی در طول سال تنها ۷۰ هزار تومان می باشد،اضافه کرد: با این مبلغ کم اگر ورزشکاری در ورزش حرفه ای خود دچار آسیب دیدگی شود می تواند ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان از خدمات پزشکی بهره برد و این رقم قابل توجهی برای ورزشکار آسیب دیده می باشد.


دکتر نوروزی آمار بیمه شدگان ورزشی و ورزشکاران سازمان یافته در سال ۱۴۰۱ را سه میلیون و ۷۰۰هزار نفر اعلام کرد و تصریح کرد: این رقم تا پایان امسال به ۴میلیون نفر خواهد رسید که در تلاش هستیم با در سالهای آتی این عدد را به ۳برابر افزایش دهیم و این تنها با همگانی کردن ورزش در کشور می تواند اتفاق بیافتد.


رئیس فدراسیون در پایان با تاکید بر اینکه خدمات پزشکی ورزشی در سطح کشور باید بصورت تخصصی و حرفه ای انجام شود ، اضافه کرد: از احداث کلینیک تخصصی و حرفه ای در استان اردبیل حمایت خواهیم کرد و در صورت فراهم شدن زیر ساخت های اولیه این کلینیک را در استان اردبیل به سرانجام خواهیم رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha