طرح ۱۴۴ واحدی مسکن پروژه بشری در کرمان افتتاح شد

در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به کرمان، طرح ۱۴۴ واحد مسکونی بشری شهر کرمان(مسکن مهر) به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیین افتتاح این واحدها در منطقه حاجی‌ آباد کرمان بعد از ظهر پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه و در نخستین روز از ایام‌ الله دهه فجر ۱۴۰۲ با حضور استاندار کرمان، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون عمرانی استاندار و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

تعداد ۹۹۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت واگذار شده است

در ابتدای این جلسه رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: خدا را شاکریم که در اولین روز از این ایام مبارک شاهد خانه‌ دار شدن جمعی از مردم عزیز استان کرمان هستیم.

وی همچنین به طرح جوانی جمعیت اشاره و بیان کرد: تعداد ۹۹۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تا تاریخ ۱۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ واگذار شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: تعداد هزار قطعه در دهه فجر در حال واگذاری است و نیز تا پایان سال جمعاً تعداد ۷ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت واگذار خواهیم کرد.

حافظی به طرح نهضت ملی مسکن اشاره و عنوان کرد: تاکنون یک هزار و ۸۷۳ هکتار از سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن طراحی و آماده سازی شده است و همچنین ۶۲۳ هکتار اجرای عملیات آماده سازی آنها آغاز و ۱۲۷ هکتار عملیات آماده سازی آنها به اتمام رسیده است.

۱۴۴ واحد مسکونی پروژه بشری شهر کرمان افتتاح شد

تامین مسکن جزو وظایف دولت است

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مراسم گفت: مسکن به عنوان مهمترین نیاز خانواده است و دولت خود را متعهد می‌ داند، که این خدمت مهم به مردم داده شود.

وی بیان کرد: ساخت و ساز، یک‌ صنعت سودآور است و باید بازار ساخت مسکن و پیمانکاران و شرکت‌ های مهندسی و مشاوران را برای حضور در این صنعت مولد، حمایت کنیم.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به هدفگذاری دولت در ساخت سالانه یک میلیون مسکن، ادامه داد: مسکن‌ ایفای نقش نهادهای متعددی را می‌ طلبد؛ از جمله: صندوق ملی مسکن که در قانون جهش مسکن پیش‌ بینی شده است.

منظور تصریح کرد: این منابع باید در کنار دیگر ظرفیت‌های مالی به ویژه در نظام بانکی تلفیق شود، تا به هدف مهم ساخت مسکن دست‌ یابیم.

وی اظهار داشت: برای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، تامین و تخصیص زمین انجام گرفته و حتما در کنار این تامین زمین و پشتیبانی صندوق ملی مسکن و بانک‌ ها، امیدواریم‌ ساخت و سازها با سرعت بیشتر انجام گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ابراز داشت: شورای عالی مسکن در حضور رئیس جمهور منظم تشکیل می‌ شود و دستگاه‌ های مسؤل اعم از زیرساخت و تامین مالی حضور دارند.

منظور اضافه کرد: تلاش می‌ شود؛ با تجمیع توانمندی‌ های کشور به این هدف مهم دست یابیم. علاوه بر تعهداتی که از گذشته از مسکن مهر باقیمانده و از محل مولدسازی دارایی‌ ها و اموال در اختیار وزارت راه و شهرسازی به تدریج اجرایی می‌ شوند.

وی خاطرنشان ساخت: در هشت سال دولت قبل تقریبا مسئله مسکن مهر رها شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha