کد خبر: 213411
۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
بم در باشکوه‌ ترین وضعیت، آماده پذیرایی از گردشگران است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بم، گفت: بعد از ۲۰ سال تلاش، این شهر در باشکوه ترین وضعیت خود و با صبوری و همت مردم بم، اکنون آماده پذیرایی از گردشگران هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مسعود قمری در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اظهار کرد: شهرستان بم در این نمایشگاه چهار غرفه دارد.

وی با اشاره به رونمایی از پوستر روز و شب ارگ تاریخی بم با عنوان “رستاخیز ققنوس” در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران؛ افزود: بعد از گذشته دو دهه از مرمت این بنای تاریخی، امروز بم در باشکوه ترین وضعیت خود قرار دارد و با توجه به نورپردازی های صورت گرفته، گردشگران هم در شب و هم در روز می توانند، از بزرگترین بنای خشت و گلی جهان دیدن کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بم، با اشاره به آسیب های زلزله ۱۳۸۲ در این شهرستان، تصریح کرد: همه اماکن و زیرساخت های این شهرستان مرمت و بازسازی شده اند.

قمری با بیان اینکه تقریبا همه زیرساخت های گردشگری در شهرستان بم تکمیل است، اذعان داشت: گردشگران می توانند بزرگترین بنای خشت و گلی دنیا، بزرگترین قنات های جهان، گرمترین نقطه دنیا(لوت زنگ احمد) و اولین منظر فرهنگی ثبت شده در فهرست جهانی کشور را همه در بم مشاهده کنند.

وی؛ بم را یکی از نقاط مهم گردشگری کشور دانست و بیان داشت: بعد از ۲۰ سال تلاش، صبوری و همت مردم بم اکنون آماده پذیرایی از گردشگران هستیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بم در ادامه با گلایه از نبود موزه در شهرستان بم از مدیر کل موزه های کشور درخواست راه اندازی موزه بم کرد./ میراث فرهنگی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha